جشن روز مددکار اجتماعی در استان گیلان برگزار شد

همایش جشن مددکاری اجتماعی با همکاری انجمن مددکاران اجتماعی شعبه گیلان و اداره کل بهزیستی گیلان در سالن فیاض بخش شهر رشت برگزار شد.

در این همایش که با حضور رییس محترم انجمن مددکاران اجتماعی ایران آقای موسوی چلک رنگ و بویی دیگر داشت در ساعت ۹:۳۰دقیقه آغاز بکار نمود و با استقبال کم نظیر مددکاران اجتماعی ، کارشناسان ، روسا , معاونین و مدیر کل بهزیستی وهم چنین نمایندگانی از اداره کل زندانها ، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و مدیران و کارشناسان مراکز غیر دولتی اعم از کلینیک های مددکاری اجتماعی ، مجتمع های خدمات بهزیستی ، موسسات خیریه و… برگزار گردید.

پس از آغاز همایش  خانم راد مسئول انجمن در استان به ارائه شمه ای ازنحوه عملکرد انجمن پرداخته و ضمن برشمردن فعالیتهای صورت گرفته از نقش و وظیفه خطیر مددکاران اجتماعی در تثبیت جایگاه حقیقی حرفه  مددکاری  اجتماعی نام برده و  با اعلام آمادگی برای همکاری چند جانبه با دستگاههای متولی امر رفاه اجتماعی از سوی انجمن خواستار حمایت همه جانبه مددکاران اجتماعی و مسئولین امر در این خصوص گردیدند.

سپس مدیر کل بهزیستی گیلان آقای دکتر کوچکی نژاد با حضور در جایگاه ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز مددکار اجتماعی به نقش و اهمیت جایگاه مددکاری اجتماعی در تعاریف جدید و نگرش های نوین بهزیستی در توسعه وبسط خدمات در راستای توانمندسازی پرداخته و یادآور گردیدند که مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز دولتی و حتی غیر دولتی نقش خطیری در پیشبرد اهداف بهزیستی و توسعه رفاه اجتماعی دارند .

در ادامه دو تن از همکاران از خاطرات مددکاری گفتند و گروه موسیقی عرفان نیز با اجرای موسیقی زنده و خواندن آهنگ های فولکوریک گیلکی شور و وجدی را در سالن ایجاد کردند.

با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری جناب آقای پور عزیزی همایش ادامه یافت و ایشان نیز با حضور در جایگاه ضمن تبریک روز مددکار اجتماعی و اعیاد در پیش رو به گزارشی اجمالی از وضعیت و فعالیت حوزه اجتماعی در استان پرداخته وضمن ارائه آمار و اطلاعاتی در خصوص عملکرد دستگاههای حوزه رفاه اجتماعی به تشریح وظایف و دغدغه های حاکم بر حوزه فعالیت دستگاههای اجرایی استان پرداخته و تلاش بیش از پیش و استفاده بهینه از نیروی انسانی متخصص را خواستار شدند.

در ادامه با حضور ۲۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی در رشته مددکاری اجتماعی و قرائت سوگند نامه مددکاری اجتماعی فضایی خاص  بر سالن حاکم شد و به زعم گفته حضار،  کلمات و جملات الهام بخش سوگند نامه  چنانکه از دل بر می آمد لاجرم بر دل دوستداران حرفه مددکاری اجتماعی می نشست.

سپس آقای موسوی چلک با حضور در جایگاه ضمن شادباش اعیاد و روز مددکار اجتماعی مباحث خود را در دو بخش “گزارش عملکرد انجمن ” و “جایگاه کنونی حوزه اجتماعی در کشور” آغاز نمودند و ضمن برشمردن اهداف و برنامه های حائز اهمیت و لزوم داشتن برنامه های اجتماعی در سیاست های کلان و برنامه ریزی های اصلی مسئولان و مدیران کشوری در تمامی عرصه های شغلی ، از منظری متفاوت وموشکافانه راههای رسیدن به توسعه اجتماعی و ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه را یادآور گردیده و رسالت اصلی انجمن را تحقق یافتن این مهم برشمردند .

در انتهای برنامه نیز با تقدیر از ۵۷ نفر از مددکاران اجتماعی منتخب حوزه های اجتماعی و توانبخشی در دو بخش دولتی و غیر دولتی و اهدای لوح تقدیر نامه و کارت هدیه از خدمات این عزیزان تقدیر و تشکر گردید .

بررسی های اولیه و بازخورد برگزاری همایش از ابتدای ساعات پایانی و تا روز بعد همایش (زمان تنظیم گزارش) حاکی از رضایت خاطر مدعوین ، تاثیرگذاری مطالب و برنامه های اجرا شده ، سخنان ارزشمند جناب آقای موسوی و بویژه بازتاب مثبت قرائت سوگند نامه بوده که در همین جا از کلیه دست اندرکاران و عزیزانی که ما را برگزاری هرچه بهتر این همایش همراهی کردند کمال تشکر و قدردانی را داریم .

همکاران دفتر انجمن و کلینیک مددکاری اجتماعی سفیر سلامت

خانم مریم جوادی             مسئول امور اداری کلینیک

خانم مریم فرخی               کارشناس و نماینده انجمن

خانم ساناز معتدل بین           کارشناس انجمن

خانم نسرین آقایی                مسئول فنی کلینیک

همکاران اداره کل بهزیستی گیلان

آقای دکتر کوچکی نژاد                مدیر کل

آقای رشید شکر زاده                   معاون پشتیبانی

سرکار خانم دکتر نوبخت راد         معاون اجتماعی

سرکار خانم لعیا عظیمی              مدیر بودجه

سرکار خانم مهری طاهری           کارشناس مسئول دفتر توانمندسازی

سرکار خانم طاهره عابدی راد       کارشناس  دفتر توانمندسازی

سرکار خانم صلواتیان                  کارشناس  دفتر توانمندسازی

جناب آقای سرهندی                   مدیر روابط عمومی

جناب آقای غلامزاده                 کارشناس روابط عمومی

جناب آقای عمویی                     همکار بهزیستی

جناب آقای سیاوش زارع             همکار بهزیستی

جناب آقای زادربیع                     همکار بهزیستی

وکلیه عزیزانی که ما را یاری نمودند.

برای مشاهده تصاویر این همایش اینجا را کلیک نمایید.

منبع: وبلاگ انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه گیلان