حاجی بابایی در کتمان آسیب های اجتماعی سنگ تمام گذاشته است

رییس انجمن مددکاران اجتماعی کشور:
حاجی بابایی در کتمان آسیب‌های اجتماعی سنگ تمام گذاشت
متاسفانه آموزش و پرورش و وزارت علوم ما در خواب مطلق هستند اقدامات آن‌ها قطره‌ای در مقابل اقیانوس اقداماتی است که لازم است برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام شود.
ایلنا: رییس انجمن مددکاران اجتماعی کشور گفت‌: آموزش و پرورش همیشه از واقعیت‌ها فرار کرده است و جای تاسف است که در دوره آقای حاجی بابایی، وزارت آموزش و پرورش در کتمان واقعیت‌ها در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی سنگ تمام گذاشت.
سید حسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاران اجتماعی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: از یک دهه قبل تا به امروز به دلیل افزایش جمعیت، ترکیب سنی جوانی در کشور شکل گرفته است. بیشتر جمعیت کشور را جوانانی تا سن ۲۹ سال تشکیل می‌دهند که این ترکیب بالا طبیعتا مسایلی را متوجه خود خواهد کرد و طبیعی است تعداد افرادی که در سنین پایین، در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند تشدید خواهد شد.
وی افزود: تغییری که امروز در برخی از آسیب‌های اجتماعی داریم به ویژه در مورد استعمال موادمخدر که از گرایش مصرف کنندگان از مواد سنتی به موادصنعتی روانگردان افزایش یافته است با توجه به ویژگی این مواد به گونه‌ای است که افراد نوجوان و جوان را با خود درگیر می‌کند.
وی ادامه داد: بخش دیگری از آسیب‌های اجتماعی در سنین نوجوان و جوان مربوط به فضای مجازی و سایبری است به این دلیل که در این حوزه افرادی که بیشتر در معرض آسیب هستند در سنین نوجوانی و جوانی قرار دارند و به طور طبیعی افرادی که پا به سن می‌گذارند از آسیب‌های این چنین دور خواهد شد.
وی تاکید کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی باید به موضوع تکنولوژی اشاره کرد و امروز کاربرد موبایل در سنین نوجوانی و جوانی از یک ابزار ارتباطی صرف خارج شده است و امکان استفاده از بلوتوث و پیامک با محتوای غیرقابل مدیریت افزایش چشمگیری در نسل جوان داشته است.
وی تاکید کرد: رسانه‌ها تاثیر ویژه‌ای در جوانان و نوجوانان می‌گذارند و مسئولیت رسانه‌های کشور این است که با تولید محتوای درست از آسیب‌های اجتماعی در سنین نوجوانی و جوانی بکاهد.
وی ادامه داد: کانونهای اصلاح تربیتی که در کشور به وجود آورده است برای نوجوانان و جوانانی است که مرتکب بزه می‌شود.
وی افزود: تنوع و آسیب‌های فعلی و آسیب‌های پیش رو یک تهدید جدی برای نوجوانان و جوانان محسوب می‌شود و متاسفانه بسیاری از درگیری‌های خشونت بار منجر به قتل و جرح در سنین پایین رخ می‌دهد و شما اگر در زندان‌ها مشاهده کنید آمار‌ها نشان می‌دهد که آسیب‌های اجتماعی، سنین پایین را تهدید می‌کند.
وی با اشاره به این مطلب که جنس آسیب‌های اجتماعی امروز بیشتر متوجه پسران است گفت: جنس آسیب‌هایی که داریم وجه غالب آن پسران را تهدید می‌کند اما این موضوع دلیلی بر مصون بودن دختران نیست.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه آسیب‌ها بیش از پیش نسل جوان جامعه را تهدید می‌کند، باید دو حوزه در کشور فعال شود یکی آموزش و پرورش و دیگری دانشگاه‌ها که به طور طبیعی این دو حوزه از کودکی تا جوانی میزبان فرزندانمان در حوزه آموزش و دانش هستند.
وی گفت: متاسفانه آموزش و پرورش و وزارت علوم ما در خواب مطلق هستند اقدامات آن‌ها قطره‌ای است در مقابل اقیانوس اقداماتی که لازم است برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام شود.
وی افزود: متاسفانه آموزش و پرورش کارنامه‌های بسیار بدی در این حوزه دارد و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کتمان می‌کند، آموزش و پرورش همیشه از واقعیت‌ها فرار کرده است و جای تاسف است که در دوره آقای حاجی بابایی وزارت آموزش و پرورش در کتمان واقعیت‌ها در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی سنگ تمام گذاشت.
منبع: خبرگزاری ایلنا مورخ۲۲/۷/۹۱  کد خبر:۱۱۵۷۶