حضور پیشکسوتان در جلسه دبیرخانه کنگره ۶۰ سال مددکاری اجتماعی

جمعی از پیشکسوتان مددکاری اجتماعی روز پنجشنبه ۴ آبان در دفتر انجمن مددکاران اجتماعی ایران گردهم آمدند و پیرامون “کنگره بین المللی ۶۰ سال مددکاری اجتماعی در ایران” بحث و گفتگو کردند.

در این نشست سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن و دبیر کنگره ضمن خوشامدگویی، به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی دبیرخانه و هماهنگی ها در سطح ملی و بین المللی ارائه داد و از همکاری خوبی که سازمانهای مختلف با این گردهمایی بزرگ مددکاران اجتماعی داخل و خارج کشور صورت داده اند خبر داد.

موسوی چلک، همچنین از تلاشهای پیشکسوتان و مدیران انجمن در طول سالهای قبل و بعد از انقلاب تقدیر کرد و موفقیتهای فعلی جامعه مددکاری اجتماعی ایران را بر پایه زحماتی دانست که از سالیان قبل از سوی مدیران و مددکاران اجتماعی پیشکسوت در این حوزه صورت گرفته است.

وی همچنین ابراز امیدواری نمود که این همایش بتواند ضمن افزایش وفاق بین متخصصین این حرفه در کشور، به اتصال حوزه دانش و عمل مددکاری اجتماعی ایران و جهان کمک کند. موضوعی که به عقیده وی در سالهای بعد از انقلاب اسلامی تا کنون به صورت ساماندهی شده وجود نداشت.

در ادامه حاج ناصر بابایی، رئیس چند دوره انجمن مددکاران اجتماعی ایران، ضمن تقدیر از تصمیم و تلاشهای انجمن برای برگزاری کنگره، آن را متعلق به همه اعضای جامعه مددکاری اجتماعی کشور دانست و ابراز امیدواری کرد این کنگره بتواند فرصت همکاری بیشتر مددکاران اجتماعی در نسلهای مختلف را فراهم کند.

دکتر زاهدی اصل، رئیس پیشین انجمن و استاد مددکاری اجتماعی نیز در این نشست حمایت خود و دانشگاه علامه طباطبائی را از این کنگره اعلام کرد و عنوان کرد که این نشست می تواند به حرفه کمک های بسیاری کند. وی همچنین اظهار نمود که همه سازمانهای مرتبط برای کمک به اجرای شکوهمند و موثر این کنگره وارد عمل شوند تا شاهد تحقق هدفهای کنگره باشیم.

سایر پیشکسوتان هم در این نشست اعلام کردند که برای حمایت از برگزاری کنگره از ظرفیتهای علمی، مادی و معنوی خود استفاده خواهند نمود.

گزارش تصویری/