خانواده‌های بی‌سرپرست شده در زلزله، تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تا کنون شش میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی جمع‌آوری شده است.
سعید ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بخش عمده نیازهای اولیه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در مناطق زلزله‌زده تامین شده است و در گام بعدی به ساخت مسکن مددجویان در این مناطق اقدام می‌شود.
وی با اشاره به کلنگ‌زنی ۲ هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله‌زده با حضور سرپرست کمیته امداد در روز گذشته، گفت: این دو هزار واحد مسکونی روستایی با کمک‌های مردمی و دولتی ساخته می‌شود و در گام بعدی نیز هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی دیگر احداث می‌شود.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه عنوان کرد: خانواده‌هایی که در زلزله اخیر سرپرست خود را از دست داده‌اند، تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند و در مجموع باید گفت چهار هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در مناطق زلزله زده نیاز به مسکن دارند.
 ستاری در ادامه با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان فطریه از مجموع ۵۰ هزار پایگاه کمیته امداد در سراسر کشور جمع آوری شده است، گفت:‌ این در حالی است که شمارش فطریه ۲۰ هزار پایگاه مساجد نیز باقی مانده است.

منبع: ایسنا

کدخبر:۹۱۰۶۰۱۰۰۲۰۸