دومین جلسه مددکاران اجتماعی زندان های استان همدان برگزار شد

حسن محمد یاری - پژمان پروین
حسن محمد یاری – پژمان پروین

دومین جلسه مددکاران زندانهای استان همدان با حضور “حسن محمد یاری “مدیر کل ، “پژمان پروین “معاون اجرایی و مسئولان مددکاری استان در سالن اجتماعات اداره کل زندان های همدان برگزارشد . 

مدیر کل زندانهای همدان با اشاره به رعایت حقوق شهروندی مددجویان اظهار داشت : نگاه به مددجویان باید به عنوان نگاه به قشر آسیب پذیر باشد و مددجویان را به عنوان یک قشر آسیب دیده که نیازمند کمک و حمایت هستند دیده شوندو برای حل مسائل و مشکلات آنان گام های موثری برداشته شود.

در ابتدا جلسه مصوبات جلسه قبل مورد بررسی قرار گرفت ،سپس مدیر کل زندانهای همدان به ارائه سخنانی پرداخت .
محمد یاری ،هدف از برگزاری جلسه را بحث و بررسی پیرامون مشکلات و موانع مددکاران اجتماعی بر شمرد .
وی با اشاره به نقش مددکاران در زندانها ، بر نقش مثبت و تاثیر گذارآنان تاکیدکرد و گفت : حضور مدکاران در داخل بندها امری ضروری است .
وی با اعلام این مطلب افزود : مددکاران در داخل بندها بایستی ارتباطی چهره به چهره با مددجویان داشته باشند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گیرند .

مدیر کل زندانهای همدان در ادامه جلسه به ارائه سخنانی پیرامون نشست ریاست معزز سازمان زندانهای کشور در جمع مدیران ستادی و استانی که در تهران برگزار شد اشاره کرد و گفت :ریاست معزز سازمان زندانهای کشور درآن جلسه موضوع رسیدگی به پرونده های ستاد دیه را مورد تاکید قرار داد .
وی با اشاره به این موضوع و خطاب به مددکاران زندانهای استان خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به پرونده های ستاد دیه از سوی مددکاران شد .
مدیر کل زندانهای همدان با اشاره به رعایت حقوق شهروندی مددجویان اظهار داشت : نگاه به مددجویان باید به عنوان نگاه به قشر آسیب پذیر باشد و مددجویان را به عنوان یک قشر آسیب دیده که نیازمند کمک و حمایت هستند دیده شوندو برای حل مسائل و مشکلات آنان گام های موثری برداشته شود.
محمد یاری در بخش دیگری از سخنانش نگاه اصلاحی و تربیتی را در اجرای وظایف مددکاران خواستار شد و عنوان کرد : مددکاران با حل مشکلات مددجویان ، باعث کاهش استرس آنان شده و می توانند نقش مثبتی را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشند.

در ادامه جلسه که پروین معاون اجرایی اداره کل زندانهای همدان نیز حضور داشت به ارائه سخنانی پیرامون جایگاه و نقش و وظایف مددکاران در زندانها پرداخت .
وی با اشاره به نقش کاربردی مددکاران در زندانها گفت : مددکاران در زندانها می توانند امر تخلیه روانی مددجویان را به خوبی انجام دهند و با این امر شدت تخلفات در داخل زندانها کاهش خواهد یافت .
معاون اجرایی اداره کل زندانهای همدان افزود : مددکاران هم چون پزشکی هستند که در ابتدا بایستی تشخیص درستی داشته باشند تا بتوانند اقدامات مناسب را برای درمان مددجویان انجام دهند .

پروین خطاب به مددکاران زندانهای استان اظهار داشت : رسالت مددکاران در زندانها رسالتی بسیار سنگین است و شما مددکاران پرچمدار اصلاح و تربیت در زندانها می باشید .
در این جلسه همچنین ، رسیدگی به پرونده های ستاد دیه ، حضور مستمر مددکاران در داخل بندها ،مرخصی مددجویان در تعطیلات نوروزی و…تاکید و مقرر شد مسئولان مربوطه در زندانها موارد را تا حصول نتیجه لازم دنبال کنند.

در ادامه ،مدیر کل زندانهای همدان ضمن شنیدن صحبتهای مسئولان مددکاری زندانهای تابعه استان در روند عملکرد هر یک از واحد ها و زندانهای تابعه قرار گرفت و رهنمودها و دستور لازم را در خصوص مشکلات و پیشنهادات هریک صادر کرد و مصوباتی به تصویب رسید .

 

منبع: تارنمای سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ۹۱/۱۲/۷