دومین کمپین پیشگیری اجتماعی ازتصادفات رانندگی در نوروز ۹۵

3636

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از برگزاری دومین کمپین پیشگیری اجتماعی از تصادفات رانندگی خبر داد

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: سفر علی‌رغم ویژگی‌های بسیار زیادی که دارد، اگر به الزامات آن توجه نشود، می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند که ازجمله آنها می‌توان به فوتی‌ها و معلولیت‌های ناشی از تصادفات اشاره کرد.

وی گفت: تاملی در آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات نشان می‌دهد که در سال گذشته حدود ١٧ هزار نفر فوت کردند. به عبارت دیگر هر روز ۵٠ نفر و هر ساعت بیش از ٢ نفر جان خود را از دست می‌دهند و به تناسب آن برخی آمارها نشان می‌دهد که بین ٨ تا ١٠ برابر فوتی‌ها بر اثر تصادفات دچار معلولیت می‌شوند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ادامه داد: آمارهای کشور نشان می‌دهد که سومین عامل تصادفات و زنان سرپرست خانوار ناشی از تصادفات رانندگی است و بیش از نیمی از معلولان ضایعه نخاعی نیز به دلیل تصادفات دچار معلولیت شده‌اند.

موسوی چلک اضافه کرد: هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از تصادفات برای خانواده‌ها و دولت بسیار سنگین است. گاهی مواقع وقوع یک تصادف و تأمین هزینه‌های ناشی از آن ازجمله پرداخت دیه، درمان و توانبخشی و… زندگی افراد را فلج می‌کند.

وی گفت: فشارهای روانی ناشی از تصادفات بسیار نگران‌کننده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در ادامه تأکید کرد: سه مؤلفه انسان، راه و خودرو در تصادفات تأثیرگذاری بیش‌تری دارد. در این میان این عوامل اجرای برنامه‌های پیشگیری اجتماعی و آگاه‌سازی می‌تواند تأثیر به‌سزایی در کاهش تصادفات داشته باشد.

موسوی چلک اظهار کرد: به همین منظور انجمن مددکاران اجتماعی ایران، به مناسبت روز جهانی مددکاری اجتماعی، دومین کمپین پیشگیری اجتماعی از تصادفات را از امروز آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا طی چند سال اخیر، این انجمن اقدام به برگزاری نشست‌های تخصصی به منظور توجه به ابعاد اجتماعی مدیریت ترافیک نموده است و دوره آموزش تربیت مربی پیشگیری اجتماعی و تصادفات را با همکاری دانشگاه لایپزیک آلمان برگزار کرده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در پایان گفت: امیدواریم مهربانی و گذشت و احترام به قانون را در سفر نوروزی ٩۵، بیش از گذشته سرلوحه رفتار ترافیکی‌مان قرار دهیم و فراموش نکنیم جاده همیشه تسلیم راننده خوب است.