راه‌اندازی بانک اطلاعات ایده‌های اجتماعی در کشور/رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران مطرح کرد

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران مطرح کرد

راه‌اندازی بانک اطلاعات ایده‌های اجتماعی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: بانک اطلاعات ایده‌های اجتماعی در کشور تا پایان خردادماه راه‌اندازی می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، سیدحسن موسوی‌چلک صبح امروز در مراسم اختتامیه دومین همایش تجلیل از مددکاران و خیّران گناباد که با حضور مسئولان کشوری و محلی و مددکاران و خیّران گناباد در سالن علامه بهلول دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار شد، اظهار داشت: سکونت‌های غیر رسمی در کشور افزایش یافته است که این مکان‌ها شامل ۷۰۰ منطقه با جمعیتی حدود ۸ میلیون نفر است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران افزود: در این راستا این سکونتگاه‌های غیر رسمی از حداقل امکانات رفاهی و عمومی محرومند.

تغییر نگاه در سیاست‌گذاری‌های حوزه اجتماعی

وی ادامه داد: در سیاست‌گذاری‌های اجتماعی باید نگاهمان را به حوزه اجتماعی تغییر دهیم و امور اجتماعی را با عنوان امور اجتماعی نگاه کنیم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: آنچه که در سیاست‌گذاری‌های کلان جامعه بیشتر مورد توجه قرار گرفته سلامت جسمی است و در این میان آنچه که در سیاست‌گذاری‌ها کم‌تر مورد توجه قرار گرفته سلامت اجتماعی است و بر این اساس باید بازنگری در سیاست‌ها را باید جدی‌تر شروع کرد.

موسوی‌چلک گفت: امروز بحث کشمکش نسلی را داریم که اگر مدیریت نشود شکاف نسلی ایجاد می‌شود.

نگاه‌های اجتماعی نباید با نگاه‌های سیاسی دیده شود

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران افزود: از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در کشور هویت فرهنگی است و باید به سمتی برویم که نگاه‌های اجتماعی را با نگاه‌های سیاسی نبینیم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: حوزه اجتماعی بیش از هر زمان دیگر نیاز به مدیریت و برنامه‌ریزی است و لازمه آن این است که شفاف باشیم و در این راه ما نیازمند یک دماسنج اجتماعی هستیم.

وی تصریح کرد: اگر به پیش‌گیری‌های اجتماعی توجه شود سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی درگیر می‌شوند و قبل از اینکه مردم گرفتار شوند در این زمینه‌ها آگاه می‌شوند.

موسوی‌چلک با اشاره به فعالیت‌های انجمن مددکاری اجتماعی ایران بیان داشت: راه‌اندازی شعبه‌های استانی، ایجاد بانک اطلاعات ایده‌های اجتماعی که پایان این ماه راه‌اندازی می‌شود، از مهم‌ترین فعالیت‌های این انجمن بوده است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: در این راه جشنواره ایده‌های اجتماعی را نیاز داریم تا بتوانیم از تمام توان و ظرفیت‌های کشور در آن استفاده کنیم.