راه‌اندازی رشته کارشناسی مددکاری اجتماعی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد امروز در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی مددکاران اجتماعی گیلان با تبریک روز مددکار و میلاد علی (ع) اظهار کرد: علی (ع) جاذبه و دافعه بسیار سخت و نیرومند دارد.

وی به یاران مقاوم علی (ع) اشاره کرد و افزود: علی (ع) همواره در امور متعادل و متوازن بود.

کوچکی‌نژاد علی (ع) را انسان کامل توصیف کرد و افزود: امام علی (ع) الگوی مددکاران است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه مددکاری تنها با علم‌آموزی امکانپذیر نیست، تصریح کرد: مددکاران باید علم را همراه با هنر در عرصه اجتماعی به‌کار گیرند.

وی توجه به توانمندی‌های مددجویان را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: مددکار باید بتواند توانمندی‌های مددجو برای برطرف کردن مشکلات را تقویت کند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی اورژانس ۱۲۳، اظهار کرد: گسترش اورژانس اجتماعی در دستور کار بهزیستی گیلان است.

این مسئول از راه‌اندازی رشته کارشناسی مددکاری در دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی گیلان خبر داد و یادآور شد: رشته کاردانی اکنون در دانشگاه مذکور تدریس می‌شود و این رشته باید تا مقطع دکترا ارتقا یابد.

*بهزیستی فراهم کننده بستر فعالیت مددکاران اجتماعی است

مسئول انجمن مددکاران اجتماعی گیلان نیز در مراسم مذکور بیان کرد: سال گذشته انجمن مددکاران اجتماعی در گیلان تشکیل شده است.

کبری راد مددکاری را همراه با عشق و امید توصیف کرد و افزود: سازمان بهزیستی فراهم کننده بستر لازم فعالیت مددکاران اجتماعی است.

وی حرفه مددکاری اجتماعی را مقدس نامید و تصریح کرد: بیش از ۵۰ سال حرفه مددکاری اجتماعی به صورت آکادمیک در کشور وجود دارد اما نتوانستیم جایگاه خود را تاکنون تثبیت کنیم.

راد از عضویت انجمن مددکاران گیلان در فدراسیون بین‌المللی مددکاران اجتماعی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: حرفه مددکاری اجتماعی موجب توسعه و تغییر اجتماعی می‌شود.

مسئول انجمن مددکاران اجتماعی گیلان با بیان اینکه مددکاری اجتماعی انسجام اجتماعی و توانمندسازی افراد را تسهیل می‌کند، افزود: تفاهمنامه با اداره کل زندان‌های گیلان را به زودی منعقد می‌کنیم.

به گفته وی تعداد ۵۸ نفر مددکار در انجمن مددکاران اجتماعی گیلان عضویت دارند.

منبع: خبرگزاری فارس