راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی معلولین

دکتر همایون هاشمی
دکتر همایون هاشمی

رئیس سازمان بهزیستی گفت: شرایط ویژه بهداشت دهان و دندان معلولین ما را برآن داشت تا توجه ویژه ای به وضعیت به این موضوع داشته باشیم. از اینرو کلینیک مجهز دندانپزشکی ویژه این قشر از جامعه را در این مرکز راه اندازی کردیم.

شبکه ایران/ رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح اولین مرکز فوق تخصصی آرمان شایان در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز از کلینیک های تخصصی مربوط به ناشنوایی، نابینایی و کم بینایی و کلینیک های تخصصی و توانبخشی حرقه ای که در نهایت منجر به توانمندسازی معلولین می شود تشکیل شده است.
به گزارش خبرنگار شبکه ایران، رئیس سازمان بهزیستی گفت: واحد روبوتیک این مرکز در یک بخش فوق تخصصی به زودی افتتاح خواهد شد.
همایون هاشمی با اشاره به اینکه خدمات این مرکز به صورت مددکاری اجتماعی صورت خواهد گرفت ، افزود: خدمات ارائه شده در این مرکز شامل سه گروه از افراد می شود.
گروه اول شامل افراد عادی جامعه است که بر اساس رویکرد دولتی می توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.
گروه دوم افراد کم بضاعت جامعه هستند که خدمات ارائه شده به این گروه طبق سیستم مددکاری تعبیه شده است.
گروه سوم مددجویان سازمان هستند که از خدمات این سازمان به صورت رایگان بهره می برند.
وی با شاره به واحد دندانپزشکی وی‍‍ژه معلولان در این مرکز ادامه داد: شرایط ویژه بهداشت دهان و دندان معلولین ما را برآن داشت تا توجه ویژه ای به این موضوع  داشته باشیم. از اینرو کلینیک مجهز دندانپزشکی ویژه این قشر از جامعه را در این مرکز راه اندازی کردیم.
هاشمی در ادامه افزود: طبقه همکف و زیرزمین این مرکز به عنوان کلینیک روزانه ویژه معلولان درنظر گرفته شده است که به زودی راه اندازی و مجهز می شود.
رئیس سازمان بهزیستی در ادامه گفت: معلولینی که نیاز به جراحی بزرگ دارند، توسط پزشکان خیر در این مرکز جراحی می شوند و مورد حمایت و پرستاری بعد و قبل از جراحی قرار می گیرند.
وی تأکید کرد: امیدواریم با افتتاح این مرکز بتوانیم الگوی مناسبی را در چرخه مددکاری اجتماعی ارائه دهیم.

منبع: خبرگزاری شبکه ایران