رییس سازمان بهزیستی کشور:وضعیت آسیب های اجتماعی نگران کننده نیست

یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ / Jul 15 2012
تعداد کل اخبار: ۱۵۶
 
با رد آمارهای ارایه شده درباره زنان خیابانی
رییس بهزیستی در گفت‌وگو با ایسنا: وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور نگران‌کننده نیست
» سرویس: اجتماعی – رفاهی و خانواده
کد خبر: ۹۱۰۴۲۴۱۴۶۲۸
شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ – ۲۱:۰۶
رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه جامعه ما جامعه سالمی است، خاطرنشان کرد: آمار و وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور نگران کننده نیست.
همایون هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسنا با تاکید بر اینکه آمارهای اعلام شده از سوی مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی، آمار مربوط به این سازمان نیست و مورد تایید ما نمی‌باشد، گفت: یک کار تحقیقاتی دانشجویی قابل تعمیم و توسعه به کل جامعه و کشور نیست.
وی با اشاره به شرایط و نظام اجتماعی در کشورهای غربی از جمله امریکا، خاطرنشان کرد: در این کشورها چیزی به نام نهاد خانواده وجود ندارد و مسائل غیراخلاقی‌ای که در جوامع آنها وجود دارد، بخش کوچکی از آن نیز در جامعه نبوده و نیست و من به عنوان مسوول سازمان بهزیستی می‌گویم که این شرایط را در جامعه نداریم.
وی با تاکید بر ضرورت رسیدگی و صیانت بیشتر از نهاد خانواده، خاطرنشان کرد: با توجه به مسائل اخلاقی و شرایط اجتماعی جامعه، مطمئنم که شرایط خانواده‌های ما هنوز با توجه به داشته‌های قدیمی و نظام سنتی‌مان پیش می‌رود.
هاشمی با تاکید بر اقدامات انجام شده توسط سازمان بهزیستی در راستای پیش‌گیری و اطلاع‌رسانی آسیب‌های اجتماعی، گفت: این موضوعات به صورت همه جانبه در سند چشم‌انداز به صورت استانی و ملی درنظر گرفته شده و بسترهای اجرایی آن در استان‌های مختلف درحال اجراست.
رییس سازمان بهزیستی تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه در آسیب‌های اجتماعی وضعیت بسیار بهتر و منسجم‌تری دارد و قطعا نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه و اروپایی، در شرایط بهتری هستیم و آمار و وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور نگران کننده نیست.
وی با تاکید بر اینکه مدیر مذکور بهزیستی بدون هماهنگی با بنده در جلسه حضور یافته بود، افزود: اگر قرار بود از سوی سازمان صحبتی شود، باید من این توضیحات و افراد را تعیین می‌کردم و بنده آمارهای اعلام شده را تایید نمی‌کنم.
هاشمی با تاکید بر اینکه چنین آمارهای مهمی در مورد آسیب‌های اجتماعی باید از سوی مراجع رسمی منتشر شود، گفت: به عنوان مثال اقدامات سازمان بهزیستی در راستای شکل‌گیری و راه‌اندازی دفاتر کاهش طلاق در استان‌ها باعث کاهش نرخ طلاق در آن استان‌ها شده و این شرایط کاملا جای خوشحالی دارد.
وی افزود: همچنین اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه کودکان کار و خیابان و یا اقدامات صورت گرفته در حوزه مداخلات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اورژانس اجتماعی نتیجه توجه، دقت و رصد این موضوعات بوده است و باعث شده کنترل بیشتری در مورد آنها به وجود آید.
انتهای پیام