رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:آسیب های اجتماعی ما کمتر از کشورهای غربی است

یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ / Jul 15 2012
تعداد کل اخبار: ۱۶۰
 
درگفت‌وگو با ایسنا مطرح شد؛
رییس‌کمیسیون اجتماعی:آسیب‌های اجتماعی ما بسیار کمتر از کشورهای غربی است
» سرویس: سیاسی – مجلس
کد خبر: ۹۱۰۴۲۴۱۴۶۲۱
شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ – ۲۰:۲۳

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به برخی آمار از سوی سازمان‌های متولی درباره افزایش آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌دیدن نهاد خانواده گفت: در کشور ما که صبغه مذهبی و فرهنگی دارد طبیعتا این آسیب‌ها به نسبت کشورهای غربی کمتر است و نباید در این زمینه بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی شود.
عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در تمام جهان معضلاتی از قبیل بیکاری، اعتیاد و… وجود دارند و طبیعتا کشور ما نیز از این موضوع مستثنا نیست و تا حد زیادی این قضیه اجتناب‌ناپذیر است.
وی با تاکید به اینکه آمارهای که در این زمینه منتشر می‌شود نباید مستمسک جریانات ضد انقلاب قرار گیرد افزود: این موضوع باید مدیریت شود و تا جایی که امکان دارد باید از سوی مسوولان و دست‌اندرکاران ذی‌ربط آسیب‌های اجتماعی کنترل شود.
رییس کمیسیون اجتماعی با اشاره به تصویب لایحه بیمه بیکاری و متقاضیان کار در مجلس گفت: تصویب این لایحه یکی از مهم‌ترین کارهایی بود که از سوی کمیسیون‌های اجتماعی در صحن علنی مجلس تصویب شد، اما در اجرای آن باید عدالت اجتماعی رعایت شود، لذا امیدواریم که این طرح در شورای نگهبان نیز مورد تصویب قرار گیرد.
عزیزی، با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: در همین مجلس شاهد بودیم که نمایندگان رغبت نداشتند در کمیسیون فرهنگی عضو شوند و تنها تعداد کمی از آنها نسبت به عضویت در این کمیسیون ابراز تمایل کردند و عموم نمایندگان متقاضی عضویت در کمیسیون‌هایی مانند برنامه و بودجه، صنایع و معادن، امنیت و… بودند لذا در چنین شرایطی طبیعی است که هیچ پیشرفتی برای رفع این مشکلات حاصل نخواهد شد.
وی تصریح کرد: نماینده‌ای که تمایل به حضور در کمیسیون فرهنگی ندارد و یا روحانی‌ای که به جای حضور در این کمیسیون در کمیسیون‌های انرژی، امنیت، کشاورزی عضو می‌شود، چه طور می تواند دغدغه رفع آسیب های اجتماعی را داشته باشد؟ در حالیکه همین فرد با حضور در کمیسیون فرهنگی می‌تواند بسیاری از مسائلی را که جامعه با آنها درگیر است به طور تخصصی مورد بررسی قرار داده و به رفع آنها کمک کند.
وی ابراز امیدواری کرد که کمیسیون اجتماعی به عنوان یکی از کمیسیون‌های فعال در مجلس نهم با تخصص‌های موجود خود بتواند در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی قدم بردارد.
انتهای پیام
کد خبرنگار: ۷۱۲۹۰