زندگی‌هایی که فدای روابط غیراخلاقی می شود/ چه باید کرد؟!

طلاق
طلاق

این روز‌ها زنان و مردان کمتر نسبت به زندگی مشترک تعهد داشته و به دنبال آزادی بیشتر بوده و زندگی های خود را به دلیل لجبازی و خواسته های پوچ فدا کرده و باید راهی برای کاهش و به صفر رساندن این موضوع اندیشید…

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زن و مرد هر کدام نقش و وظیفه ای بر عهده دارند که برای تحکیم خانواده باید به بهترین نحو اقدام کرده و برای داشتن زندگی سالم و تربیت فرزندان صالح از هر تلاشی کوتاهی نکنند حال در این میان غرب دست به هر اقدامی می زند تا جامعه اسلامی مانند آنها خانواده‌ای مستحکم نداشته و طلاق در آن افزایش یابد.

در واقع این اقدام ها و برای رسیدن به هدف خود این روز‌ها خود را به شکل ماهواره و حضور پررنگ آن در خانواده نشان می دهد که با سریال های ماهواره نه تنها قبح طلاق شکسته شده بلکه می خواهند روابط غیر اخلاقی را در خانواده ایرانی رواج دهند.

در این میان تقویت باور های دینی و مسئولیت پذیری بی تاثیر نیست چرا که با وجود این امر مهم زندگی سالم پیش رو خواهد بود و مرد و زن تعهد بیشتری نسبت به زندگی مشترک داشته و می توانند به بهترین نحو در راستای تقوا زندگی خود را بسازنند…

روابط غیر اخلاقی باعث می‌شود خسارت جبران ناپذیری به خانواده وارد شود در واقع این موارد باعث افزایش طلاق شده و هر روز قبح این موضوع از بین می رود بنابراین تحکیم خانواده یکی از موارد مهم است چرا که خانواده جامعه کوچک و مهم است که باید در حفظ آن کوشید.

در این راستا تکلیف رسانه‌ها و خانواده‌ها این است که خانواده را واکسینه کرده و به عفت اجتماعی تاکید شود و روابط اجتماعی کنترل شده باشد تا شاهد کانون گرم خانواده باشیم که در این خصوص گفت و گویی با کارشناسان در این زمینه داریم.

*محتوای ۹۹ درصد سریال‌های ماهواره‌ای قبح‌زدایی از روابط غیراخلاقی است

مجید ابهری، آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در خصوص برخی روابط غیراخلاقی زوجین، اظهار داشت: باورهای دینی اصلی‌ترین مانع در بروز این روابط است. تغییر سبک زندگی تحت تاثیر ماهواره‌ها، فیلم‌ها و سریال‌هایی است که محتوای ۹۹ درصد از آن‌ها مجاز شمردن اینگونه روابط خارج از عرف و شرع، قبح‌زدایی از روابط غیر اخلاقی و شرعی و ده‌ها ناهنجاری‌ رفتاری دیگر است. همچنین ضعف فرهنگسازی و بسترسازی فکری در راستای کاربرد پیشرفت باعث شده سبک زندگی بسیاری از خانواده‌ها به سمت غربی شدن حرکت کند.

وی ادامه داد: صد البته پذیرفتن فرآیندهای علمی و تخصصی متعلق به هر نقطه جهان که باشد هیچ تضادی با منطق ندارد اما پذیرش قالبی و فله‌ای فرهنگ‌های غربی که صد در صد در تضاد با باورهای فرهنگی و دینی ما است بعضی از خانواده‌ها را به سوی ضعف باورهای دینی و در نتیجه روابط غیراخلاقی سوق می‌دهد.

این آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری گفت: ازدواج اجباری، ازدواج بدون آشنایی‌های اساسی، همچنین تفاوت‌های سنی غیرمنطقی، ضعف فرهنگ آموزش مهارت‌های زندگی، تابو شمردن روابط زناشویی و جنسی درحدی که صحبت در مورد آ نها توسط والدین یا مربیان گناهی نابخشنودگی محسوب شود، باعث بسترسازی برای تولد این روابط غیراخلاقی می‌شود.

ابهری بیان کرد: در یک پژوهش میدانی ۹۷ درصد از زنان و مردانی که دارای باورهای دینی و اخلاقی بودند اینگونه روابط را مردود و غیرمجاز و جرم قلمداد می‌کردند، متاسفانه تنوع‌طلبی برخی مردان باعث بروز برخی مشکلات ه هم برای خود و هم برای همسرانشان می‌شود که تجمیع این مشکلات برای آنها عواقبی دارد که تنها اگر باورهای دینی و معیارهای ارزشی ‌حقیقی داشته باشند در راه زندگی گمراه نشده و به سوی روابط غیراخلاقی کشیده نمی‌شوند.

وی افزود: عدم تعریف مدیریت غریزه جنسی توسط سازمان‌های متولی، دشواری‌های ازدواج، سوء استفاده از اهرم ازدواج موقت توسط مردان متاهل باعث شده در دهه اخیر این گونه روابط غیراخلاقی افزایش یابد و در تمام فرهنگ و جوامع این گونه روابط غیر مجاز بوده است.

ابهری با بیان اینکه اینگونه رفتارهای غیراخلاقی را فقط در فیلم‌ها، سریال‌ها یا برخی جوامع خودباخته می‌توان مشاهده کرد، گفت: بنابراین به خطر افتادن کیان خانواده، تزلزل اعتماد و صداقت خانوادگی و فرزندان طلاق، صعود سن ازدواج از عوارض این گونه روابط شوم و غیراخلاقی است.

*گسترش روابط موزاییکی و تضعیف باو‌رهای دینی ،روابط غیر اخلاقی را به دنبال دارد

دکتر امان الله قرایی مقدم، آسیب شناس و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: ازدواج باید با مطالعه و آشنایی کامل صورت گیرد. متأسفانه تجرد گرایی در بین جوانان بالا رفته است و در این راستا سن ازدواج بالا و طلاق افزایش یافته است و باعث شده که جوانان ازدواج نکند و اگر هم می کنند به زور بوده و یا از روی عجله باشد.

وی با بیان اینکه تجمل گرایی و اسراف در جامعه باعث شده دیدگاه جوان عوض شود، ادامه داد: روابط زناشویی اصل و اساس یک خانواده است که از سوی جامعه شناسان و روانشناسان به این امر تاکید می‌شود؛ در واقع روابط متقابل  و روابط زناشویی خوب باعث تحکیم خانواده شده و در این میان تربیت فرزندان نیز به درستی صورت می‌گیرد.

قرایی مقدم با بیان اینکه روابط غیر اخلاقی در جامعه ما به تقلید از غرب است، ادامه داد : در خانواده پیوند زناشویی مهم است و انسجام دهنده بین خانواده است بنابراین روابط زناشویی از مهم ترین آنهاست که روابط ۲ نوع یک روابطی وجود دارد که زن و مرد زیر یک سقف هستند ولی با یکدیگر کار ندارند که به آن روابط موزاییکی گفته می‌شود و دیگری این است که  به هم آنقدر نزدیک هستند که مانند یک روح در دو جسم هستند که به آن روابط معنوی گفته می شود.

*روابط زناشویی اساس و فرهنگ را در جامعه حاکم می کند

آسیب شناس و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه روابطی که در آن پیوند عاطفی وجود دارد هیچ گاه دچار مشکل نمی‌شود، افزود: روابط زناشویی اساس و فرهنگ را در جامعه حاکم می‌کند و اگر روابط انسان‌ها نبود، فرهنگ به وجود نمی‌آمد و در اینجا باید گفت زیبایی زندگی خانوادگی با روابط خوب میان افراد شکل می گیرد.

قرایی مقدم گفت: معضل مهم که زنان و مردان را به سوی روابط غیر اخلاقی و بد اخلاقی می کشاند روابط موزاییکی است که باید فرهنگسازی برای تحکیم خانواده از سوی رسانه‌ها به خصوص تلویزیون صورت گیرد و ازدواج‌های منطقی رخ دهد همچنین روابط با چارچوب بیشتری صورت گیرد البته جامعه صنعتی نمی گذارد که این ارتباطات کم رنگ شود.

* تقویت باور دینی و کاهش روابط غیر اخلاقی

وی ادامه داد: تقویت باور‌های دینی و اعتقادات دینی و گسترش سنن و ملل ایرانی و زنده کردن آن می تواند باعث کاهش روابط غیر اخلاقی و بد اخلاقی‌ها باشد. در حقیقت گسترش روابط موازیکی و تضعیف بارو‌های دینی روابط غیر اخلاقی را به دنبال دارد.

آسیب شناس و استاد دانشگاه  با بیان اینکه تلویزیون باید پالایش شود و به این موضوع باید دقت کرد چرا که در تقویت بنیان خانواده موثر است، افزود: باید از طریق سریال‌ها برای تحکیم بنیان خانواده به مردم آموزش دهیم و همچنین مردم در زمینه روابط زناشویی مطالعه کنند.

قرایی مقدم گفت: ما باید وظیفه مداری و مسئولیت پذیری را در جوانان ایجاد کنیم چرا که این امر باعث شده که شاهد کاهش طلاق باشیم ولی اگر فرهنگسازی رخ دهد این مشکلات تا حدودی حل شده و آنها می دانند که باید به چه شکل به زندگی موفق دست یابند.

* نباید قبح طلاق از بین برود

وی در ادامه با بیان اینکه نباید قبح طلاق و روابط این چنینی و روابط غیر اخلاقی از بین برود و این امر عادی شود، گفت: ازدواج و مستحکم کردن آن باعث می‌شود که زنان و مردان تعهد پیدا کرده و مسئولیت پذیر باشند و اگر روابط غیر اخلاقی  صورت گیرد اعتماد بین زوجین را از بین برده و ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

آسیب شناس و استاد دانشگاه بیان کرد: برخی از پرونده‌ها که از سوی دادگاه خانواده انجام می شود، مربوط به روابط غیر اخلاقی است که باید این معضل را مد نظر قرار داد و برای کاهش آن اقدامات جدی صورت گیرد و ما شاهد تحکیم خانواده باشیم.

قرایی مقدم بیان کرد: ماهواره از مواردی است که باید به آن توجه کرد چراکه بیشتر سریال‌های آن روابط غیر اخلاقی را گسترش و عادی می کند، صدا و سیما با پخش سریال های خانوادگی و سرگرم‌کننده  از طریق تلویزیون اوقات فراغت مردم را پر کند تا به سوی فیلم‌های ضد تحکیم خانواده نروند.

* ازدواج‌های ناموفق و افزایش روابط غیر اخلاقی

وی با اشاره به اینکه ازدواج‌های ناموفق و نادرست، باعث افزایش چنین روابطی می شود، گفت: وقتی روابط بین مرد و زن کمرنگ می شود گرایش به روابط غیر اخلاقی را شاهد هستیم که باید از ابتدای ازدواج مواردی از جمله ایمان و مسئولیت پذیری را مد نظر قرار داد تا مشکلات جدی پیش نیاید.

آسیب شناس و استاد دانشگاه گفت: زنان و مردان باید بدانند که نسبت به زندگی مشترک مسئول بوده و گاهی آنهایی که دارای فرزند هستند باید بدانند که تلاش خود برای تربیت فرزند را انجام داده و با تمرکز به زندگی هر اقدامی برای استحکام و افزایش روابط عاطفی انجام دهند.

قرایی مقدم اظهار داشت: امیدواریم با وجود برنامه و فرهنگسازی مناسب شاهد نبود این روابط در جامعه بوده و بتوانیم فرزندان که نسل آینده هستند را برای مادر و پدر بودن به درستی تربیت کنیم و از هیچ کاری دریغ نکرده و به دنبال تحکیم مهم ترین قسمت جامعه یعنی خانواده باشیم.

*حدود روابط زن و مرد در احکام اسلامی آمده است

مریم محمود زاده، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل زنان در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: برخی رفتار‌ها، غیر اخلاقی بوده و روابط فراتر از حیطه خانواده و بیرون از منزل صورت می گیرد که جای بسی تأمل دارد در واقع روابطی در رابطه با نامحرم و خارج از حوزه خانواده صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جنسیت مرد و زن یکسان نیست و ناخودآگاه به سوی یکدیگر کشیده می‌شوند که باید در این زمینه فرهنگسازی و تقوا تقویت شود، ادامه داد:  ارتباط در حیطه همکاری و آموزشی و علمی و روزمره هر کدام با یکدیگر تعریف جدایی از هم دارند که باید این موارد در چارچوب خود صورت گیرد.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل زنان گفت: اسلام مطرح کرده است که در حد ضرورت رابطه و ارتباط با مرد وجود داشته باشند و در شرایطی که ایجاب می کند صحبت صورت گیرد در واقع حرف زدن زن با نازو عشوه نباید وجود داشته باشد و این امر در احکام اسلامی مشخص است.

*روابط غیر اخلاقی باعث می‌شود خسارت جبران ناپذیری به خانواده وارد شود

محمود زاده بیان کرد: از حیطه جامعه شناسی روابط غیر اخلاقی باعث می‌شود خسارت جبران ناپذیری به خانواده وارد شود در واقع این موارد باعث می شود تا طلاق‌ رخ داده و این  روابط خارج از منزل  و ابراز علاقه و احساست باعث شده تا مرد یا زن نسبت به طرف مقابل خود در خانه روی خوش نشان نداده و نیاز آنها را پاسخ ندهند.

وی ادامه داد: بسیاری از ناهنجاری‌ها که در خانواده رخ می‌دهند از روابط فرازناشویی منشاء می گیرد و علل این رفتارها و دلیل شدت گرفتن آن این بوده که افراد از تقوا دور شده  و همچنین در نظر نگرفتن قبح گناه باعث رفتارهای غیراخلاقی می‌شود.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل زنان با بیان اینکه برخی می‌گویند دیگر زمان اینکه این موارد گناه بود، گذشته است و سوال بنده این است که آیا گناه زمان دارد، اظهار داشت: روابط غیر اخلاقی علت های مختلف دارد که  ریختن قبح گناه و خارج شدن از قانون شریعت و الهی از موارد آن است.

محمودزاده با بیان اینکه بایدها و نبایدها برای سعادت انسان است، گفت: عامل دیگر در زمینه رواج روابط غیر اخلاقی، بحث فرهنگ های غلط و وارداتی است که با سریال و فیلم ها این اتفاق می افتد در واقع غرب با ابزار رسانه  اعتقادات خود را به ذهن دیگران وارد کنند.

* سریال شبکه فارسی وان و افزایش عشق‌های مثلثی در خانواده ایرانی

وی افزود: شبکه هایی مانند فارسی‌وان و من و تو در خانواده مشکلاتی را ایجاد کرده است که طبق آماری که از بهزیستی ارائه شد، بعد از بخش این سریال ها از چنین شبکه هایی در خانواده ایرانی آمار عشق های مثلثی زیاد شده است که باید در این زمینه پیشگیری صورت گیرد.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل زنان در خصوص بد حجابی و علل آن گفت: واژه بدحجابی وجود ندارد بنابراین یا افراد بی حجاب یا با‌حجاب هستند نباید اسم حجاب را خراب کنیم و می توان گفت این موضوع در بحث فرهنگی ریشه دارد.

محمودزاده با اشاره به اینکه پوشش نامناسب به حجاب و عفاف کشور و مردم ضرر می زند، افزود:برخی از زنان لباس مخصوص خانه و استراحت پوشیده و به خیابان می‌آیند؛ آیا لباس هر جا مانند عروسی، استراحت و دانشگاه  یکسان است. پوشش نشان دهنده شخصیت  و دین است  و باید دید با چه چیزی پوشش داشته باشیم.

وی ادامه داد: راه جلوگیری از بدحجابی تنها فرهنگ سازی بوده  و زن و مردبا لباس مناسب شخصیت آنها و شان آنها بپوشانند و بد انند در چه جایگاهی چه پوششی باید صورت گیرد.

*سریال های ماهواره با بسته‌بندی جذاب باعث عادی سازی روابط خارج از چارچوب می‌شود

عشرت شایق، کارشناس مسائل زنان در گفت و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: رفتار‌های غیر اخلاقی در جامعه اسلامی بسیار بسیار قلیل است و این موضوع نشان دهنده سست شدن پایه‌های خانواده و بنیان خانواده است چرا که به این رفتار ها، خیانت به خانواده قرار می‌گویند.

وی با بیان اینکه  رفتار های غیر اخلاقی به این دلیل است که روابط زناشویی به هر دلیل سست شده و پیکره  خانواده زیر سوال رفته است، ادامه داد: کشور‌های بیگانه با بسته بندی جذاب از طریق سریال های ماهواره ای روابط خارج از چارچوب و فرای زناشویی را در جامعه ما عادی سازی می‌کند.

کارشناس مسائل زنان با اشاره به اینکه در غرب متاسفانه روابط زناشویی از چاردیواری خود عدول کرده است و آنها زندگی با سگ را ترجیح می دهند، افزود: در جامعه دینی ما نسبت به غرب این طور نیست غرایز انسان چارچوب دارد اگر چارچوب ها خارج شده مثل مرزشکنی جغرافیا است بنابراین این موضوع در غرب رخ می‌دهد.

شایق با اشاره به اینکه هر جا عشق ورزی و تفاهم و با هم سازگاری و مهارت زندگی وجود داشته باشد، وفاداری در آنجا بیشتر است، اظهار داشت: بسیاری از افراد در راهروی دادگاه به دلایل هوس و احساسات زودگذر زندگی خود را از هم می پاشانند در واقع برخی نام احساست سطحی را عشق گذاشته اند که باید واژه ادبیات خانواده را تقویت کنیم و محبت و عشق ورزی باید در خانواده افزایش یابد.

* با تقوا روابط غیر اخلاقی را به صفر می رسد

وی با بیان اینکه با تقوا روابط غیر اخلاقی را به صفر می رساند، گفت: جامعه و خانواده غرب روی بنیان روی آب سست تشکیل شده است و آمار طلاق در آنجا بسیار زیاد است. در واقع  تحکیم بنیان خانواده با ایمان انجام شده و همچنین آسیب های اجتماعی با کشف محبت از بین می‌رود.

شایق بیان کرد: بدحجابی اصلا وجود ندارد چرا که افراد یا بی‌حجاب بوده و یا با حجاب هستند؛ اینکه چرا مسئله بی حجابی وجود دارد به این دلیل است که هر فردی که احساس کمبود می‌کند به این اقدام دست می زند در واقع باید زنان استعداد درونی خود را در جایگاه مادری نشان دهند.

کارشناس مسائل زنان با بیان اینکه زیبایی زنان یک محدودیت دارد مانند مروارید و باغ زیبا که یک صاحب دارد، گفت: انسانی که می خواهد زندگی خود را از جلوه ماندگار بسازد، نیاز به سختی دارد؛  برخی از زنان جلوه‌گری در خانه خود ندارد و برای ارزش‌های خانگی را کمتر ارزش قائل شده و در بیرون از منزل خودنمایی می کنند.

*عدم اقناع عاطفی درست باعث رواج رفتار‌های غیر اخلاقی بین زن و شوهر

فاطمه ریحانی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل زنان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:  اگر بخواهیم عمده دلایل و ریشه رفتار‌های غیر اخلاقی را شناخته و ارزیابی کنیم، متوجه خواهیم شد که عدم  تعادل عاطفه صحیح بین زن و شوهر و عدم اقناع عاطفی درست و همچنین  عدم تعادل جنسی بین مردان و زنان باعث رواج رفتار های نادرست و غیر اخلاقی شده است.

وی با بیان اینکه رشد شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای باعث رواج رفتار‌های غیر اخلاقی شده است، ادامه داد:  غرب در یک اقدام منسجم و هدف دار این سریال‌ها را در ماهواره ارائه می‌دهد چرا که می خواهد روابط غیراخلاقی را جا اندازد در حقیقت می خواهند اتفاقی که درغرب رخ داده را نیز در خانواده‌های رواج دهند.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل زنان با اشاره به اینکه عدم غیرت دینی و آوردن ماهواره در فضای خانواده از تبعات مسئله رواج غیر اخلاقی است، افزود: اعتقاد فرزندان با وجود ماهواره تغییر می کند و فرد مسلمان بوده و در خانواده شیعه است ولی اعتقادی به دین ندارد و احکام را قبول ندارد که این از تبعات ماهواره است و غرب به خانواده‌های ما ورود پیدا کرده و ما با آغوش باز آن را می‌پذیریم در واقع آنها هدف دار کار کرده و ما جاهلانه و از روی بی‌دقتی آن را می‌پذیریم.

*بینش حجاب در سنین اولیه تربیت اولیه جا نمی‌افتد

ریحانی گفت: موضوع تحکیم خانواده و تربیت درست فرزندان ریشه‌ای است و  فرآیندی است که ما یک برنامه و مقطعی انجام نمی‌شود، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه به لحاظ اجرایی باید اقدام کرده و همه دست به دست هم دهند تا در چند سال آینده به جامعه‌ای برسیم که دارای مردم هوشمند و قانون گذار از مردم هوشمند تر باشد.

وی با بیان اینکه علل بدحجابی این است که  بینش حجاب در سنین اولیه تربیت اولیه در فرزندان جا نمی‌افتد، افزود:  خانواده برای گسترش حجاب و عفاف در خانواده باید تجربه و آگاه باشد و همچنین حجاب صحیح را باید پدر و مادر برای فرزندان جا بیاندازد.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل زنان اظهار داشت: رواج دادن حجاب کار راحتی نیست و به مرور زمان باید حل شود در واقع خانواده باید معنای حجاب را فهمیده و به فرزندان آموزش دهد به این شکل که پدر ومادر باید آگاه و در مدرسه معلم دلسوز وجود داشته باشد.

ریحانی بیان کرد: فرزند باید بداند وقتی بیرون از منزل می آید با حجاب مشکل نداشته باشد چرا که باید‌ها وحکم باعث رواج حجاب نمی‌شود بلکه الگوها باید درجامعه رایج شده و فرهنگ سازی صورت گیرد.

* روابط غیر اخلاقی ریشه در ماهواره دارد

زهرا سجادی، معاون امور خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: عوامل متعددی می‌تواند در علل بدحجابی موثر باشد ولی یکی از عوامل که در این راستا عمده است و توجه مردم  باید به آن باشد این بوده که غرب از طریق ماهواره برای اینکه به اهداف خود دست یابد سوء استفاده کرده و موجب رواج بدحجابی در جامعه اسلامی ما می‌شود.

وی با بیان اینکه غرب می خواهد کشورهای اسلامی به ویژه ایران را به سوی بدحجابی سوق دهد تا خود باوری و هویت خود را از دست بدهند، در حقیقت  می خواهند کشور‌های اسلامی از خود بیگانه شده تا بتوانند اطلاعات آنها را تصاحب کنند.

معاون امور خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری بیان کرد: می‌خواهند فرهنگ غرب و ارزش و هنر غرب را در کشور ما رواج دهند چرا که آنها به دنبال تغییر در سبک زندگی ما هستند در حقیقت می خواهند خانواده‌های ما مانند خانواده‌های خودشان پاشیده شود.

سجادی افزود: آن قدر فساد در غرب زیاد است که راه به بن بست رسیده و متوجه اشتباهات خود شدند و خانواده‌ها در غرب پاشیده شده است و از فشار روحی و ناهنجاری های اجتماعی در رنج هستند  بنابراین باید کشور و مردم ما از این راه رفته درس گرفته و به دنبال استحکام خانواده خود باشند تا مجدد تجربه آنها را تکرار نکنیم.

وی  با بیان اینکه ریشه رفتار‌های غیر اخلاقی در ماهواره‌ها است که رسانه ها باید خوراک تهیه کرده و این امر را کنترل کنند، ادامه داد: تکلیف رسانه‌ها و خانواده‌ها این است که خانواده را واکسینه کرده و به عفت اجتماعی تاکید شود و روابط اجتماعی کنترل شده باشد تا شاهد کانون گرم خانواده باشیم.

معاون امور خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مسائل جنسی باید در داخل خانواده پاسخ داده شود، اظهار داشت: فرهنگ سازی برای مردم باید صورت گیرد و رسانه‌ها تلاش کنند نقش عمده و خنثی سازی در افکار بیگانه داشته و در ازای آن خوراک سالم در اختیار مردم بگذارند.

سجادی با بیان اینکه ارتباط کنترل شونده و تعلیم در خانواده باید صورت گیرد، افزود: عفت اجتماعی مخصوص خانواده ها نیست و هر دو زن و مرد باید در این زمینه یعنی عفت نقش خود را ایفا کنند؛ اگر بدانند متعلق به هم هستند و بنیان خانواده مستحکم شده و فرو نمی‌ریزد؛ تعلق به یکدیگر و تلاش بر انسجام خانواده و تربیت فرزندان صورت نمی‌گیرد و به این دلیل ما شاهد رفتار‌های غیر اخلاقی هستیم.

وی با بیان اینکه وقتی زن و مرد این حس که به یکدیگر تعلق نداشته  و تلاش بر انسجام خانواده و تربیت فرزندان نکنند، روابط غیر‌اخلاقی رخ داده در حقیقت باید زن و مرد به یکدیگر احساس تعلق داشته باشند، ادامه داد:این ناهنجاری ریشه در خانواده دارد که خانواده  باید تلاش کنند که بنیان خانواده استحکام یابد.

* ماهواره ابزاری برای سست شدن تحکیم خانواده چه راهی باید اندیشید؟!

به گزارش تسنیم، این‌ روز‌ها در برخی خانواده‌ها شاهد اختلاف‌ها و حضور پررنگ ماهواره هستیم که این موضوع نه تنها باعث سست شدن بنیان خانواده شده بلکه طلاق  و جدایی را به همراه دارد که باید راهکاری در این زمینه اندیشید‌؛ در این راستا کارشناسان و صاحبنظران معتقدند ریشه بسیاری از اختلاف‌ها به دلیل شکستن قبح طلاق و پخش سریال‌های ماهواره است چرا که  غرب روابط غیر‌اخلاقی را از طریق این ابزار و وسیله در جامعه ما رواج داده و به راحتی به هدف خود می رسد…

بنابراین باید برای کاهش و به صفر رساندن روابط غیر‌اخلاقی از سوی زن و مرد و اینکه تحکیم خانواده را به خطر نیافتد، فکری اندیشید.

گزارش از انسیه آبشاری خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم