ساخت دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان زلزله زده آذربایجان شرقی آغاز شد

‘حسین دشتی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این واحدهای مسکونی پس از آوار برداری از سوی بنیاد مسکن و از محل کمک های بلاعوض دولت، وام بازسازی مسکن و کمک های مردمی احداث می شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد که تا زمستان و آغاز فصل سرما کار ساخت و احداث این واحدهای مسکونی به پایان برسد.
 
این مقام مسوول اظهار داشت: هم اکنون ۱۸ تیم مددکاری کمیته امداد در مناطق آسیب دیده حضور دارند که به دلجویی و مشاوره خانواده های زلزله زده می پردازند.
 
دشتی ادامه داد: همچنین این تیم مددکاری خانواده هایی را که در این حادثه سرپرست خود را از دست دادند، شناسایی می کند تا در اولین فرصت زیر پوشش این نهاد قرار گرفته و از حمایت های مادی و معنوی کمیته امداد بهره مند شوند.
 
وی با یادآوری اینکه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اموال و اثاثیه مددجویان این نهاد به طور کامل از بین رفته است، اضافه کرد: همچنین چهار هزار و ۵۰۰ راس دام این مددجویان نیز تلف شده اند.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی در ادامه از کمک سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سوی خیرین و مردم نیکوکار استان آذربایجان شرقی به کمیته امداد خبر داد و گفت: تاکنون در مجموع ۶۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی در سطح کشور برای کمک به زلزله زدگان این استان جمع آوری شده است.
 
دشتی همچنین از برگزاری همایش گلریزان برای کمک به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی در روز پنج شنبه نهم شهریور ماه جاری در شهر تبریز خبر داد.
 
وی یادآور شد: ۳۹ نفر از مددجویان این نهاد در حادثه ناگوار زلزله آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند و ۳۳ نفر نیز زخمی شدند.
 
زمین لرزه ای به بزرگی ۲/۶ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز شنبه بیست و یکم مردادماه جاری شهرهای هریس، ورزقان و اهر در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از هموطنان شد.

 

منبع: ایرنا

کدخبر:۸۰۲۸۶۵۲۰