سمن‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد کارگشا هستند

مواد مخدر
مواد مخدر

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) به دلیل درک نیازها و دغدغه اصلی مردم و عبور از فراز و نشیب‌های اداری دست و پاگیر در مواجهه با انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، بسیار موثر و کارگشا هستند.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، بابک دین‌پرست در مورد فعالیت یک هزار و ۲۰۸ سمن در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد، حمایت‌های روانی و مادی معتادان بهبودیافته، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد در واقع به عنوان پل ارتباطی بین دولت و مردم محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر با درک این واقعیت و براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی )، مبنی بر جلب مشارکت‌ها و استفاده از پتانسیل مردمی در حل مساله اعتیاد، طی سال‌های اخیر حمایت‌های مادی و معنوی را به این سازمان‌ها، در قالب آموزش‌های تخصصی، مساعدت‌های مالی، حمایت‌های قانونی در جهت اخذ مجوز و بیمه مسوولیت حرفه‌ای و غیره داشته است.

دین‌پرست ادامه داد: در همین راستا، سال گذشته حدود ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر به سازمان‌های غیردولتی (سمن‌های فعال) در عرصه مبارزه با مواد مخدر اختصاص یافته است.

وی درباره همکاری‌های بین‌المللی در راستای مبارزه با مواد مخدر، گفت: طی دو سال اخیر کارگاه‌های آموزشی در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر ویژه همسران معتاد، ارتقاء ظرفیت و برنامه‌ریزی راهبردی کاهش تقاضای موادمخدر، خدمت‌رسانان سازمان‌های غیردولتی در زمینه پیشگیری از مواد و اچ آی وی در بین کودکان کار برگزار شده است.

منبع: ایسنا