شاخص نشاط و مسئولیت اجتماعی رو به پایین است

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران نسبت به پایین بودن شاخص نشاط اجتماعی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی نیز در بین مردم کاهش یافته و این یک نشانه از کاهش انسجام اجتماعی محسوب می‌شود.

سیدحسن موسوی‌ چلک در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: بهزیستی در برنامه ششم توسعه، متولی سلامت اجتماعی است و اجرای این وظیفه سنگین نیاز به اختیارات وسیع تر در زمینه مدیریت نظام اجتماعی توسط این سازمان دارد و اگر مدیریت نظام اجتماعی منجر به رفاه اجتماعی و بهزیستی اجتماعی نشود کارآیی نداشته است.

وی با بیان اینکه امنیت امروز و آینده به مسائل اجتماعی گره خورده است گفت: وضعیت آسیب‌های اجتماعی در حال حاضر در کشور، نگران‌کننده است و بنابر گفته قوه قضائیه، در حال حاضر ۱۵ میلیون پرونده قضائی جاری در دست رسیدگی قرار دارد که از منظر مدیریت اجتماعی، این خبر خوبی نیست.

2L3A0321

موسوی چلک افزود: به دلیل نگاه امنیتی سیاسی به حوزه مسائل و مشکلات اجتماعی، بعضا آمارهایی که رسما اعلام می شود واقعی نیست و خود این آمار غیر واقعی، نشانه‌ای از نگاه غیرصحیح به این حوزه است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران نسبت به پایین بودن شاخص نشاط اجتماعی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: حتی آمار اختلالات روانی و آسیبهای ناشی از آن نیز در کشور مناسب نیست.

وی با تصریح بالا بودن میزان اختلالات روانی در برخی مناطق کشور، گفت: آمار در مورد بعضی مناطق تهران تکان دهنده است و به حدود ۸۰ مردم می‌رسد که بسیار بحرانی توصیف می‌شود و نیاز به نشاط اجتماعی را خیلی جدی‌تر از گذشته مطرح می‌سازد.

وی تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی در بین مردم کاهش یافته و این یک نشانه از کاهش انسجام اجتماعی محسوب می‌شود.