عدم مسئولیت پذیری مسئولان امنیت روانی اجتماعی مردم را تهدیدمی کند

انتقاد رییس انجمن مددکاران کشور از عملکرد وزیر آموزش‌و پرورش؛
عدم مسئولیت پذیری مسئولان امنیت روانی جامعه را تهدید می‌کند۱۳۹۱-۰۹-۲۱, ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۷۱۳۰
سرویس: اجتماعی
         متاسفانه آقای حاجی بابایی تصور می‌کند بهتر از ایشان وجود ندارد که آموزش و پرورش را اداره کند و چنین ویژگی در شخصیت یک فرد سبب می‌شود که حوادث تلخ اینچنینی نیز سبب استعفا نشود.
ایلنا: رییس انجمن مددکاران کشور گفت: مسئولان ما عادت کرده اند که همواره تقصیرات را گردن دیگران می اندازند و این رفتار ناشی عدم مسئولیت‌پذیری آنها در قبال حوادث است و یک سوء رفتار اجتماعی است.

سید حسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با حادثه آتش سوزی مدرسه ابتدایی شین آباد آذربایجان غربی گفت: حوادث تلخ اخیر مانند؛ واژگونی اتوبوس راهیان نور و آتش سوزی مدرسه ابتدایی، امنیت روانی دانش آموزان و خانواده آن‌ها را تهدید می‌کند و اینکه مسئولان در قبال چنین حوادثی عکس العمل در خور نشان نمی‌دهند ناشی از دلبستگی به قدرت و جایگاه است.

وی افزود: متاسفانه آقای حاجی بابایی تصور می‌کند بهتر از ایشان وجود ندارد که آموزش و پرورش را اداره کند و چنین ویژگی در شخصیت یک فرد سبب می‌شود که حوادث تلخ اینچنینی نیز سبب استعفا نشود.

رییس انجمن مددکاران کشور گفت: عوارض سوئی که اتفاق اخیر بر امنیت روانی دانش آموزان گذاشته است باید جبران شود و وزیر و مسئولان آموزش و پرورش باید پاسخگوی مردم باشند.

وی گفت: در مصر سانحه تصادف دو قطار رخ داد که به دلیل این اتفاق مسئولان حمل و نقل مصری استعفا کردند اما در کشور ما برخی از مسئولین تلاش می‌کنند تا از واقعیت فرار کنند.

وی ادامه داد: مسئولان ما عادت کرده اند که همواره تقصیرات را گردن دیگران می اندازند و این رفتار ناشی عدم مسئولیت پذیری آنها در قبال حوادث است و یک سوء رفتار اجتماعی است که علاوه بر سلب اعتماد جامعه امنیت روانی جامعه را نیز مختل می کند.

موسوی چلک گفت: مسئولان باید واکنش‌های منطقی نسبت به اتفاقات نشان دهند و از مسئولیت فرار نکنند و مسئولیت را به گردن دیگران نیاندازند و مسئولان آموزش و پرورش باید در قبال حوادث اخیر پاسخگو باشند.
پایان پیام