کمبود شادی و تمایل به رفتارهای مهیج در گرایش افراد به مواد مخدر تاثیرگذار است.

مواد مخدر
مواد مخدر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت:‌ کمبود شادی و تمایل به رفتارهای مهیج در گرایش افراد به مواد مخدر تاثیرگذار است.

«عابد فتاحی» در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره موثر بودن طرح توزیع بسته‌های آموزشی توسط اداره‌ اعتیاد وزارت بهداشت در آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی برای پیشگیری از اعتیاد به مواد محرک، گفت: این اقدام در کاهش مشکلات جوانان به ویژه دختران می‌تواند گام موثری باشد البته آسیب‌های اجتماعی جوانان از نوع اعتیاد به ویژه در میان دختران و روند رو به رشد آنها با این اقدامات قابل حل نیست و این اقدامات مسکن موقتی است اما قطعا تاثیرات خود را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باید به جوانان اجازه داده شود از رنگ‌های شاد اما متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی استفاده کند، تصریح کرد: متاسفانه به گفته برخی از کارشناسان یکی از علل گرایش جوانان به موادمخدر، کمبود فضای شادی و تفریح در زندگی است به گونه‌ای که برای رفع خلاءها در زندگی شخصی به مواد مخدر گرایش می‌یابند.

فتاحی درباره توزیع این بسته‌ها در آرایشگاه‌های زنانه، اظهار کرد: این طرح می‌تواند در آگاه سازی جوانان درباره‌ مواد محرکی که در آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی توزیع می‌شود نقش بسزایی داشته باشد. وی با بیان اینکه در برخی از آرایشگاه‌های زنانه توزیع موادمخدر و الکل گزارش شده است، گفت: بی شک توزیع بسته‌های آموزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد علاوه بر آگاه‌سازی جوانان شرایط را برای فعالیت برخی از افراد سودجو در آرایشگاه‌ها را محدود می‌کند.

منبع: روزنامه مردم سالاری