مجمع عمومی فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی برگزار شد

مجمع عمومی فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی در روزهای شنبه تا دوشنبه ۱۴ تا ۱۶ می ۲۰۲۲ (۲۴ لغایت ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) به صورت آنلاین برگزار شد.

با توجه به وقوع پاندمی، مجمع عمومی ۲۰۲۲ نیز مانند دوره قبلتر در سال ۲۰۲۰ به صورت آنلاین و با مشارکت کلیه انجمن های عضو از سراسر جهان انجام شد. با توجه به اختلاف ساعتهای کشورهای مختلف، به جز سخنرانی های افتتاحیه و اختتامیه، کلیه فعالیت ها اعم از گزارش و بحث پیرامون پیشنهادها به صورت آفلاین یا به صورت مکتوب در قالب وبسایت فدراسیون صورت پذیرفت.

در این مجمع عمومی، گزارش رئیس و دبیرکل، خزانه دار، کمیسیون های تخصصی و روسای مناطق ارائه و با رأی مثبت حاضرین مواجه شدند.

در بخش دیگر این مجمع، با توجه به پایان پذیرفتن دوره ریاست دکتر سیلوانا مارتینز از کشور آرژانتین، جواشیم مومبا از کشور زامبیا در افریقا با رأی اعضا به عنوان رئیس جدید فدراسیون که در واقع، رئیس هیات مدیره آن محسوب می شود انتخاب گردید. همچنین، روسا و نواب روسای مناطق پنج گانه فدراسیون نیز مشخص شدند و ریاست آسیا اقیانوسیه نیز به ماچیکو اوهارا از کشور ژاپن رسید. دکتر موسوی چلک، رئیس انجمن ایران نیز برای این سمت نامزد شده بود.

تأیید عضویت انجمن مددکاران اجتماعی زامبیا از دیگر اقداماتی بود که در این نشست آنلاین اتفاق افتاد و به این ترتیب، گستره حضور مددکاران اجتماعی از قومیت ها و ملیت های مختلف که سیاست فدراسیون در یک دهه اخیر بود باز هم بیشتر شد.

جایزه ویژه Andrew Mouravieff-Apostol امسال به دو هر دو نامزد آن به صورت مشترک تعلق گرفت. شورای بین المللی سی آی اف The Council of International Fellowship (CIF) که یک سازمان آلمانی با گستره فعالیت بین المللی و فعال در حوزه آموزش مددکاران اجتماعی مهاجر است و نیز آقای چارلز امبوگوا، مددکار اجتماعی پیشکسوت از کشور کنیا و رئیس سابق فدراسیون در منطقه افریقا برندگان این جایزه بودند.

یک بسته سیاستی جدید با موضوع نقش مددکاران اجتماعی در دنیای اجتماعی جدید سازگار با محیط زیست (اکوسوشیال) نیز به تأیید اعضا رسید که البته مقرر شد در مرحله بعد پس از چند ویرایش، به سازمان ملل متحد پیشنهاد گردد.

روری تروئل دبیرکل دائمی فدراسیون و سیلوانا مارتینز که آخرین سخنرانی خود را در مسند ریاست فدراسیون انجام می داد، در جلسه اختتامیه از کلیه مددکاران اجتماعی جهان برای شرکت در همایش مردمی که برای اولین به شکل جدید در اواخر ژوئن سال جاری برگزار می شود دعوت کردند.

مجمع عمومی فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی هر دو سال یکبار با حضور اکثریت اعضا از سراسر جهان برگزار می شود و انجمن مددکاران اجتماعی ایران که از سال ۲۰۱۲ به عضویت فدراسیون درآمده است به عنوان نماینده ایران در آن شرکت دارد.

روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران