مددکاران اجتماعی مراکز مشاوره دانشگاه های کشور در شهریورماه گردهم می آیند

دکتر حمید یعقوبی
دکتر حمید یعقوبی

رییس دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از برگزاری کارگاه آموزشی کشوری ویژه مددکاران اجتماعی مراکز مشاوره دانشگاهها در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریورماه ۹۲ خبر داد.

«حمید یعقوبی» روز سه شنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، کارگاه کشوری مددکاری اجتماعی مراکز مشاوره دانشجویی به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: از آنجا که در ساختار سازمان امور دانشجویان که از سال گذشته به طور مستقل آغاز به کرده، ارائه خدمات مشاوره دانشجویی در چهار سطح تخصصی تعریف شده و به مخاطبان ارائه می شود که خدمات مددکاری، یکی از آنهاست.

یعقوبی افزود: مطابق ساختار سازمان امور دانشجویان، علاوه بر گروه های مشاوره تحصیلی و شغلی، بهداشت روان، سلامت و تندرستی که به ارائه خدمات تخصصی خود می پردازند، گروه مشاوره و مددکاری نیز خدمات لازم در زمینه مشکلات روانشناختی، مشاوره، مددکاری و پیگیری‌های بعد از این خدمات را به صورت تخصصی عهده دار است.

وی خاطرنشان کرد: در کارگاه آموزشی شهریورماه امسال، نقش و جایگاه مددکاری در مراکز مشاوره دانشجویی و اینکه خدمات مددکاری در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی چه کمکی می تواند به جامعه دانشجویی بکند با حضور متخصصان و استادان بنام حوزه مددکاری کشور تبیین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا