مددکاران اجتماعی هم در تیم درمان کرونا هستند ولی امنیت شغلی ندارند

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به جذب ۲۰ هزار پرستار تا پایان امسال در وزارت بهداشت، از وزارت بهداشت، دولت و مجلس خواست تا  این فضا را برای مددکاران اجتماعی فراهم کنند، چراکه بخش عمده‌ای از مددکاران اجتماعی نیز در دوران کرونا در حوزه بهداشت و درمان فعالیت کردند.

سیدحسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جذب ۲۰ هزار پرستار تا پایان امسال در وزارت بهداشت، بیان کرد: پرستاران جز اقشار زحمت‌کشی هستند و موضوع جذب پرستاران اقدام خوبی است، اما در عین حال که سپاسگذار تلاش پرستاران هستیم، گروه‌های دیگری مانند جامعه مددکاران اجتماعی نیز جزو اقشار زحمت‌کش بالاخص در دوران شیوع کرونا به شمار می روند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از مددکاران اجتماعی نیز در دوران کرونا در بهداشت و درمان فعالیت کردند و ۶۰ تا ۷۰ درصد از آنها مبتلا به کرونا شدند، اما بخش قابل توجهی از مددکاران اجتماعی از نیروهای قراردادی و شرکتی و یا خرید خدمت هستند و این دسته از افراد نیز از امنیت شغلی برخوردار نیستند.

موسوی چلک با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار مددکار در کشور در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: مددکاران اجتماعی نیز مانند سایر کادر درمانی در دوران کرونا تلاش کردند، لذا انتظار ما از وزارت بهداشت، دولت و مجلس این است که این فضا را برای مددکاران اجتماعی فراهم کنند تا دغدغه این قشر از جامعه هم کمتر و ثبات شغلی و امید آنها به آینده نیز بیشتر شود. گرچه تعداد مددکاران اجتماعی بالا نیست و به نظر افزودن ۱۰۰۰ نفر به مجوز جذب نیروها کار سخت و پیچیده‌ای نخواهد بود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران معتقد است که این نوع تصمیم‌گیری‌ها در ادامه انگیزه‌ها و مشارکت عمومی را برای گروه‌های دیگری که از نظر استخدامی در شرایط مشابه هستند اما به هر دلیلی مورد توجه قرار نگرفتند، کاهش خواهد داد.

گفتنی است انجمن مددکاران اجتماعی ایران، طی نامه های جداگانه به رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، مدنظر قرار دادن مددکاران اجتماعی در اولویت های استخدامی را مطالبه نموده است.