مددکاران نقش بسیار مهمی در هدایت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد دارند

کمیته امداد امام خمینی (ره)معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مددکاران این کمیته نقش بسیار مهمی در هدایت مددجویان تحت پوشش دارند و می توانند با برنامه ریزی صحیح زمینه خودکفایی آنان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد ذوالفقاری ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی مددکاران، مشاورین فرهنگی و اشتغال کمیته امداد کرمانشاه که در تالار انتظار برگزار شد، اظهار داشت: مددکار امروز به عنوان نزدیکترین عنصر اجرایی به خانواده ها شناخته می شود به همین خاطر اساس کار ما بر اساس شناخت مددکار استوار است.

وی افزود: اگر مددکارها شناخت درستی از مسائل و مشکلات پیش روی خانواده ها داشته باشند می توانند آنها را به درستی هدایت کنند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در واقع این مددکار است که مسیر زندگی مددجو را  تعیین می کند و باید بتواند با برنامه ریزی صحیح مدت زمان تحت پوشش قرار گرفتن مددجویان را به پنج سال برساند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در ادامه حمایت از ازدواج زنان سرپرست خانوار را یکی از برنامه های این معاونت عنوان کرد و گفت: به همین منظور تسهیلات خاصی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون خدمات مختلفی به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود که حرفه‌آموزی و  ایجاد اشتغال از مهمترین این خدمات به شمار می روند.

ذوالفقاری در پایان یادآور شد: مجموعه امداد به تنهایی نمی‌تواند همه امکانات را برای زنان سرپرست خانوار تهیه کند و در این راستا نیازمند همکاری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط نیز هست.

منبع: خبرگزاری مهر