مدیریت هوشمند اجتماعی خانواده را در برابر آسیب های مختلف حفظ می کند

سید حسن موسوی چلک شامگاه جمعه در همایش فرهنگی و آموزشی خانواده، سلامت اجتماعی و پیشگیری اجتماعی درکانون امام علی (ع) اراک در جمع خانواده های کارکنان شرکت ماشین سازی تکلان افزود: امروز شبکه های مجازی جای پدران، مادران و بزرگترها را گرفته است.
وی اظهار کرد: میزان تعامل و مشارکت اجتماعی خانواده ها به علت فعالیت در فضای مجازی به شدت کاهش یافته است.
رئیس انجمن مددکاری ایران گفت: براساس ارزیابی های انجام شده شبکه های مجازی، تعیین کننده سبک زندگی شده اند و در آینده نه چندان دور، سبب ایجاد احساس عدم تعلق به خانواده می شوند.
وی اظهار کرد: در برهه ای از زمان، مواد مخدر و روابط نامناسب اجتماعی، به عنوان آسیب جدی مطرح بود، اما امروز خشونت نیز به این آسیب ها اضافه شده است.
رئیس انجمن مددکاری ایران گفت: انزواطلبی از آسیب های اجتماعی نشات می گیرد و سلامت عمومی آن است که از کیفیت ارتباط با دیگران احساس رضایمندی حاصل شود.
وی اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد که ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده در محاکم قضایی وجود دارد که این مهم نیازمند ریشه یابی است.
رئیس انجمن مددکاری ایران گفت: سال ۲۰۱۷ شاخص نشاط در ایران در بین ۱۵۷ کشور ۱۰۸ بود.
موسوی چلک افزود: وقتی اجازه برگزاری کنسرت به هر دلیلی داده نمی شود، جشن های زیرزمینی جای آن را می گیرد.
رئیس انجمن مددکاری ایران گفت:همه امور به دولت ها ارتباط پیدا نمی کند، هرچند بسترسازی و مدیریت توسط این بخش لازم است اما قسمت عمده ای از موضوعات اجتماعی را مردم باید مدیریت کنند.