مدیر عامل سازمان رفاه،خدمات ومشارکت های اجتماعی شهرداری تهران: با حمایت های کامل ،مددجویان را تحت مراقبت های بعد از ترخیص قرارمی دهیم

حسین زارع صفت
حسین زارع صفت

مدیر عامل سازمان رفاه،خدمات ومشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از تمرینات نمایش مددجویان هنرمند سامانسرای لویزان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان رفاه،خدمات ومشارکت های اجتماعی شهرداری تهران حسین زارع صفت در این بازدید با اظهار خشنودی از نوع تمرینات و تلاش مستمر مددجویان هنرمند گفت : امروز روز خوبی برای من بود.

وی همچنین در گفت و گو با کارگردان این پروژه نمایش درمانی جویای روند فعالیت های صورت گرفته شد.

میرکمال مییرنصیری در پاسخ به این درخواست و با ابراز خرسندی از فعالیت مددجویان بیان داشت : در روز اول از همه مددجویان تست هایی گرفته شد ولی در نهایت ۱۳ مددجو در مرحله نهایی تمرینات باقی ماندند.

وی با تشریح روند فعالیت ها نیز گفت: سعی کرده ایم در مدت ۲۵ روزی که از آغاز تمرینات گذشته بر روی تمرکز ،حافظه،فن بیان ،نرمنش های بدنی و…مددجویان کارکنیم که خوشبختانه با تلاش و علاقه ای که این مددجویان از خود نشان داده اند از چند روزپیش مرحله« حفظ متن» و « دورخوانی» را آغاز کردیم.

میرنصیری یادآور شد: روز اول یک سری تست هایی از مددجویان گرفته شد و قرار بر این است که در روز آخر هم این تست ها دوباره گرفته شود.با این تست علمی می توان به تفاوت شخصیت مددجویان پی برد هرچند که تا همین مرحله هم رشد قابل توجهی داشته اند و اصلا قابل قیاس با روز اول تمرین نیستند.

میرنصیری به تفاوت این پروژه قبلی مربوط به مردان کارتن خواب هم اشاره کرد و گفت: این پروژه با تجربه قبلی من ۲تفاوت فاحش دارد؛ همکاری شهرداری بویژه سازمان رفاه با من و گروه مددجویان چون سرمایه گذاری بر روی زنان کارتن خواب ،سرمایه گذاری بر روی یک جامعه و پیشگیری از آسیب های آتی در آن جامعه است.

وی با تقدیر ویژه از حضور مدیرعامل سازمان رفاه بر تمرینات مددجویان سامانسرای لویزان تصریح کرد: این بازدید اثر خوبی بر روحیه مددجویان داشت و مسلما این مهم ،تبلیغ یک رفرنس علمی و اشاعه یک روش مهم در بازسازی شخصیت مددجویان و آسیب دیدگان اجتماعی در سایر مراکز خواهد بود.

وی همچنین خطاب به مدیر عامل سازمان رفاه، با ارایه درخواستی تصریح کرد: امیدوارم پس از اجرا، کار این هنرمندان خاص به خط پایان نرسد بلکه از محصول هنری آنها در برنامه های خاص شهرداری ( اجرا در فرهنگسرا ، مراسم،پارک ها و..) استفاده کرد.

مدیر عامل سازمان رفاه ،خدمات ومشارکت های اجتماعی در پاسخ به این درخواست یادآور شد: این فعالیت جزو شرح وظایف شهرداری نیست اما مسلما با ثبت یک سمن (ngo) در این باره،می توان با حمایت های کامل آنها را تحت مراقبت های بعد از ترخیص قرارداد.

گفتنی است زارع صفت در این بازدید کامل چند ساعته از پروژه « نمایش درمانی» پس از دیدن مراحل تمرین ( نرمش،حفظ متن و…) با مددجویان به گفت و گو نشست و به درخواست های مطرح شده مددجویان سامانسرای لویزان پاسخ داد.

منبع: تارنمای معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مورخ ۹۱/۱۲/۷