مراسم تجلیل از برترین مددکاران اجتماعی استان فارس

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عبدالعلی شمس امروز در مراسم تجلیل از برترین مددکاران اجتماعی استان فارس که با حضور مسئولان استانی برگزار شد اظهار کرد: فکر و اندیشه انسان تجلی‌گاه خداوند است و باید مسیر فکر صحیح به انسان نشان داده شود.

وی با اشاره به سخن خداوند در قرآن مبنی بر این‌که ما انسان را بیهوده و عبث نیافریدیم، افزود: مفسران این آیه از سوره مؤمنون را اشاره خداوند به بزرگی فکر و اندیشه او دانسته و می‌گویند افرادی تجلی‌گاه خداوند هستند که فکر خوب داشته باشند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی فارس با مخاطب قرار دادن مددکاران حاضر در مراسم خاطرنشان کرد: شما انسان‌های بزرگی هستید چون سربازان مولاعلی(ع) بوده و در این راستا مسئولیت خطیری دارید.

شمس با بیان این‌که هر انسانی ظرفیتی دارد که با تلنگری متلاطم می‌شود، تصریح کرد: هرچه ظرفیت انسان‌ها بیشتر باشد تلاطم کمتری در وجود ایشان رخ داده و مانند این است که در اقیانوس اگر کوه هم بیفتد متلاطم نشده و شخصیت والای حضرت علی(ع) چنین ظرفیتی داشته و فقط در برابر یتیمان زانوان ایشان به لرزه در می‌آمد.

وی با اشاره به برخورد متواضعانه حضرت علی(ع) با یتیمان بیان کرد: این برخورد مولا علی(ع) با ایتام وظیفه ما را مشخص کرده و در دنیای امروز با توجه به این‌که تکنولوژی ما را احاطه کرده اما این تکنولوژی توانایی معرفی انسان برتر به دنیا را نداشته است.

رئیس انجمن مددکاری فارس با اشاره به مکتب انسان ساز اسلام اظهار کرد: تنها در مکتب اسلام است که انسان‌های وارسته و برتر تربیت و به جامعه معرفی شده و مددکاران اجتماعی از جمله افرادی هستند که با هدایت و حمایت از مددجویان در راستای اعتلای اهداف دین مبین اسلام و ارتقای امنیت اجتماعی تلاش می‌کنند.

شمس با بیان این‌که مددکاران اجتماعی باید با صلابت، عظمت و با چهره باز سبب زنده شدن امید در دل مددجویان شوند، گفت: انجمن مددکاری اجتماعی استان عضو فدراسیون مددکاری جهان است و در این راستا با تأسی از رهنمون‌های دین مبین اسلام با موفقیت به انجام رسالت خود پرداخته است.

وی ضمن تشکر از همکاری کمیته امداد در زمینه مددکاری اجتماعی افزود: برای موفقیت هرچه بیشتر در زمینه مددکاری اجتماعی و خروج جامعه از مشکلات پیش رو نشست‌های تخصصی برگزار شده و در این راه باید صادقانه کار کرده و مسئولان با خروج از اتاق کار خود و حضور در بین مددجویان زمینه تداوم این خدمت را فراهم کرده و سعی در رفع مشکلات داشته باشند.

رئیس انجمن مددکاری فارس با اشاره به انتخاب پیامبر اسلام(ص) از بین ایتام توسط خداوند، خاطرنشان کرد: تمام مشکلات جامعه امروز ما فقط مشکل پول و مسکن نبوده و باید برای انسان شدن انسان تلاش شود و این کار با نشان دادن فکر و اندیشه به افراد میسر است.