مطالبه رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از آستان قدس و بنیاد مستضعفان

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از آستان قدس، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان خواست تا برای تامین تبلت سه میلیون دانش آموزی که امکانات مالی برای تهیه گوشی‌های هوشمند را ندارند، اقدام کنند.

سید حسن موسوی چلک در گفت و گو با ایسنا، در این باره بیان کرد: براساس گزارشات ارائه شده توسط مسئول سامانه شاد وزارت آموزش و پرورش و گزارش پخش شده در اخباری در روز گذشته، حدود سه میلیون دانش آموز امکان بهره گیری از فضای آموزشی مجازی را ندارند که وجه مشترک خانواده های آنها نداشتن امکانات مالی برای خرید گوشی هوشمند بوده است، این درحالیست که بخشی از آموزش ها از طریق گوشی های هوشمند قابل استفاده است.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان طی مدت اخیر حمایت هایی داشتند که سپاسگزار شان هستم ولی درخواست من این است که  در این راستا هم می توانند کار ویژه ای برای تهیه تبلت این دانش آموزان نیازمند انجام دهند و هر یک از نهاد ها مسوولیت تهیه یک میلیون تبلت را بپذیرد. بدون شک لازم است بخشی از منابع این سازمانها در حوزه اجتماعی صرف شود که تاکنون هم اقدامات خوبی انجام دادند.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران افزود: کارکردهای اجتماعی آستان قدس غیرقابل انکار است و اهمیت ایفای کارکردهای اجتماعی برای نهادهای مذهبی مانند آستان قدس موضوعی بسیار جدی است. مروری بر گذشته نشان می‌دهد که بسیاری از کارهای خیر و دستگیری از نیازمندان از طریق اماکن مذهبی انجام می شده و آستان قدس و بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان می توانند بخشی از منابع خود را در اختیار نیازمندان برای تهیه تبلت قرار دهد. در واقع این سه تشکل می توانند این مسئله جدی کشور را برطرف کنند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در کشور به قانون اساسی اشاره کرد و گفت: مگر در اصل ۳۰ قانون اساسی به موضوع آموزش اشاره نشده است؟ مگر این نهادها نباید در حوزه فقر، نیازمندی و توانمندی فعالیت داشته باشند؟ چه چیزی بالاتر از آموزش می تواند زمینه توانمندسازی را فراهم کند؟.

موسوی چلک افزود: آموزش رایگان و عمومی حق همه کودکان است و فراموش نکنیم راه پیشرفت هر کشوری از درون مدرسه آغاز می شود. اجازه ندهیم که فقر مانع تحصیل فرزندانمان شود و یا دانش آموزان را در مقایسه با دیگران تحقیر کند.