مقطع کارشناسی ارشد در مراکز علمی کاربردی بهزیستی ایجاد می‌شود

سازمان بهزیستی

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی کشور از راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد با رشته‌های مختلف در مراکز علمی کاربردی بهزیستی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ریاحی، صبح دوشنبه در دومین گردهمایی مدیران مراکز آموزش علمی و کاربردی بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت قابل توجهی در مراکز علمی کاربردی بهزیستی در سراسر کشور در حال تحصیل هستند، اظهار داشت: شرایط پیشرفت و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برای دانشجویان این مراکز فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار نفر در سراسر کشور در این مراکز مشغول تحصیل هستند که اغلب آنها در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کنند.

ریاحی با بیان اینکه میل و رغبت به ادامه تحصیل همچنین نیاز جامعه به فارغ‌التحصیلان مقاطع بالاتر وجود دارد، تاکید کرد: درخواست راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد از سوی این مرکز انجام شده و رشته های مورد نیاز نیز پیشنهاد شده که به‌زودی به این درخواست پاسخ داده می‌شود.

وی از جمله رشته‌های مورد درخواست در مقطع کارشناسی ارشد در مراکز علمی کاربردی بهزیستی در سراسر کشور را ارتقاء سلامت جنسی کودکان و نوجوانان، آسیب‌شناسی اجتماعی با گرایش پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کاهش تقاضای مواد مخدر، مداخله در بحران‌های اجتماعی، مدیریت مراکز مراقبتی و پرورشی کودکان و … اعلام کرد.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی بهزیستی کشور تاکید کرد: این رشته ها با توجه به نیاز بهزیستی همچنین نیاز جامعه در زمینه پیشگیری از آسیب‌های فردی واجتماعی، مددکاری اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد درخواست داده شده است.

این مسئول عنوان کرد: در مقطع کارشناسی نیز رشته‌های جدیدی از جمله آسیب شناسی ورزشی، فیزیوتراپی و توانبخشی ورزشی، مددکاری قضایی، تغذیه ورزشی، مدیریت نیروی انسانی درخواست داده شده است.

ریاحی یادآور شد: در مقطع کاردانی نیز چند رشته از جمله امور بیمه، انیمیشن، سلامت یاری، فنی شبکه های کامپیوتری و حقوق ثبتی درخواست شده است که امیدواریم هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی این رشته ها در موسسات علمی کاربردی بهزیستی کشور اقدام شود.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان این موسسه اغلب در ادارات بهزیستی، مددکاریها، مراکز مشاوره و… به کار گرفته می شوند، بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر از مراکز علمی کاربردی بهزیستی از سراسر کشور فارغ التحصیل شده اند.

ریاحی خاطرنشان کرد: به طور قطع وجود افراد تحصیلکرده به ویژه در رشته های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تا حد زیادی می‌تواند در کاهش بزهکاری‌ها، آسیب‌های فردی و اجتماعی موثر باشد و ما نیز در صدد افزایش این رشته ها و گرایش های آن هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این گردهمایی با هدف بررسی چالش‌ها، بیان نقاط قوت و ضعف و ارائه گزارش عملکرد استانی به میزبانی بهزیستی یزد برگزار شده است.

محمدحسین رحیمی نسب عنوان کرد: در این گردهمایی رؤسای مراکز، مدیران آموزشی پژوهشی، مسئولان امور مالی، مسئولان دانشجویی و فرهنگی حضور دارند و به مدت سه روز، برنامه‌های پیش‌بینی شده این گردهمایی در هتل صفائیه یزد، پیگیری می شود.

رحیمی نسب بیان کرد: بازدید از مرکز علمی کاربردی بهزیستی استان یزد در شهرستان تفت نیز از برنامه‌های جنبی این گردهمایی است.
منبع: خبرگزاری مهر