نامه نگاری رئیس انجمن ایران به جشن هفتادسالگی مددکاری اجتماعی در کشور فیلیپین

فیلیپین طی هفته گذشته (۹ تا ۱۳ اکتبر) جشن هفتادسالگی خود را با حضور شخصیتهای معتبر منطقه ای و جهانی مددکاری اجتماعی جشن گرفت. در این مراسم که در شهر پورتوپرینسیسا برگزار شده بود با همایش دو روزه دیگری با موضوع مهاجرت و واکنش مددکاران اجتماعی به آن همراه بود. رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران نیز یکی از سخنرانان مدعو این همایش بود که شرایط برای حضور ایشان در این نشست منطقه ای فراهم نشد. به همین دلیل، موسوی چلک نامه همدلی خود و اعضای انجمن مددکاران اجتماعی ایران را با همکاران فیلیپین برای این همایش ارسال نمود که ترجمه آن به شرح  زیر است:

 

“مددکاران اجتماعی سفیران سلامت اجتماعی اند”

رئیس محترم انجمن مددکاران اجتماعی فیلیپین

با سلام

در ابتدا هفتادسالگی مددکاری اجتماعی در کشور مهم فیلیپین را به شما و جامعه مددکاری اجتماعی آن کشور تبریک می گویم و از همه مددکاران اجتماعی کشور فیلیپین که در طول این هفتادسال تلاش کردند تا انسانهای درمند احساس تنهایی نکنند، تقسیم خنده ها و ترمیم گریه ها را پیشه خود قرار داده اند سپاسگزاری نمایم. زبان مشترک مددکاران اجتماعی در سراسر این کره خاکی، ترویج مهربانی اجتماعی است تا زمینه را برای ارتقاء کیفیت زندگی و توسعه شاخصهای سلامت اجتماعی فراهم کنند. موضوعی که کمک می کند تا رویکرد سلامت نگری بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

بدون شک، تلاش مددکاران اجتماعی کشور شما هم در این راستا تأثیرات خود را فراتر از مرز جغرافیایی فیلیپین، در سراسر جهان خواهد گذاشت.

به رسم ادب از طرف جامعه مددکاران اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، دست راستم را به روی قلبم می گذارم و از صمیم قلب، بهترین ها را برای شما آرزو می کنم.

 

  • سید حسن موسوی چلک
  • رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران

 

فیلیپین یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا و عضو منطقه آسیا اقیانوسیه فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی است. طی یک سال اخیر ارتباط مناسبی بین انجمن مددکاران اجتماعی ایران و فیلیپین برقرار شده است و طرفین تفاهم نامه همکاری امضا نموده اند.

روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران