نشاط اجتماعی با سرمایه اجتماعی رابطه مستقیم دارد

جامعه

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور با بیان اینکه نشاط اجتماعی با سرمایه اجتماعی رابطه مستقیم دارد، گفت: نشاط اجتماعی شاخصی برای رضایتمندی و بهبود افزایش شادی و نشاط در جامعه است.
خبرگزاری فارس: نشاط اجتماعی با سرمایه اجتماعی رابطه مستقیم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مجید رضازاده بعد از ظهر امروز همایش تخصصی نشاط اجتماعی ویژه مدیران دستگاه‌ها، اساتید دانشگاهی، کارشناسان تخصصی دستگاه‌ها و دانشجویان که در فرهنگسرای شهرداری اراک برگزار شد، اظهار داشت: نشاط اجتماعی به عنوان یک شاخص مناسب برای بررسی سلامت اجتماعی، موضوعی بین رشته‌ای است و عوامل و مکانیسم‌های زیادی بر آن تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: افزایش نشاط و شادی که با احساس رضایت همراه است می تواند در برابر بسیاری از خطرها که زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی است تاثیرگذار باشد.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور با بیان اینکه برنامه‌هایی که با هدف شادی افزایی و نشاط تهیه می‌شوند می‌تواند به ارتقاء سلامت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر شود، تصریح کرد: در این مهم فراگیری و در دسترس بودن و ارزان بودن این برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

رضازاده، توانمندی اقتصادی و کاهش فقر را از عوامل موثر بر نشاط اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: رفتار مدنی و ارتقاء آن با در نظر گرفتن حق و حقوق افراد در جامعه و رعایت قانون و مباحث محیط زیست نیز در این زمینه تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: برابری و عدم تبعیض، دسترسی به اطلاعات و سواد نیز از دیگر عواملی است که در افزایش نشاط اجتماعی می‌تواند موثر باشد.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سلامت جسمی و روانی و ویژگی‌های شخصیتی از مولفه‌های دیگر نشاط اجتماعی است گفت: ویژگی‌های شخصیتی را می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش‌های دیگر به ویژگی‌های مثبت تبدیل کنیم.

رضازاده در پایان با بیان اینکه هدفمند بودن زندگی باعث پیشگیری از زندگی ملال آور می‌شود افزود: به داشته‌های زندگی و نعمت‌های خدا فکر کردن و شکرگزاری به پاس این همه نعمت می‌تواند به سلامت معنوی افراد کمک کند و در بوجود آمدن نشاط اجتماعی موثر باشد.
منبع: خبرگزاری فارس