نشان سلامت اجتماعی به دکتر روری تروئل و دکتر ماریکو کیمورا اختصاص یافت

نشان سلامت اجتماعی در بخشی از “کنگره بین المللی ۶۰ سال مددکاری اجتماعی در ایران” به دبیرکل فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی و رئیس آسیا اقیانوسیه فدراسیون اعطا شد.

روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران- نشان سلامت اجتماعی (social health medal)از سال ۱۳۹۵ از سوی انجمن مددکاران اجتماعی ایران به متخصصین فعال و اثرگذار در حوزه مددکاری و سلامت اجتماعی اعطا می شود.

این نشان با تصویب هیات مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران، تاکنون به ۴ استاد ایران تعلق گرفته است و در کنگره بین المللی ۶۰ سال مددکاری اجتماعی درایران که در هفته آخر آذرماه ۱۳۹۶ برگزار شده بود نشان پنجم به دکتر Rory Truell دبیرکل فعلی فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی و نشان ششم به خانم دکتر Mariko Kimura  رئیس فعلی منطقه آسیا اقیانوسیه فدراسیون اختصاص یافت.

دکتر روری تروئل اهل ایرلندشمالی و فارغ التحصیل مددکاری اجتماعی است. در سال ۲۰۱۵ به پاس همه خدماتی که در عرصه بین الملل برای توسعه مددکاری اجتماعی و ارتقاء سطح توسعه اجتماعی انجام داده بود از دانشگاه دورهام که یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیاست دکترای افتخاری مددکاری اجتماعی دریافت کرده است. وی از سال ۲۰۱۱ در نشست دوبلین ایرلند با رأی کمیته اجرایی فدراسیون به این سمت نائل شد و از آن زمان جامعه مددکاری اجتماعی شاهد رشد بالنده ای بوده است. در دوره دبیرکلی روری تروئل دو تعریف جهانی از مددکاری اجتماعی ارائه گردید که مرجع مهمی برای متخصصین این حرفه محسوب می شود. پیش از او الن موراویف ( Ellen Mouravieff-Apostal) و تام جانسین ( Tom Johannesen) این سمت را بر عهده داشته اند و پس از اعلام بازنشستگی تام جانسین در سال ۲۰۱۰تروئل دبیرکل شد. دکتر تروئل استاد مددکاری اجتماعی دانشگاه های نیوزلند بوده است. وی سالها در کارهای جامعه محور در نیوزلند و در سطح بین الملل فعالیت مثمرثمر داشته است. بخشی از سوابق دکتر تروئل را می توانید در لینک فدراسیون ببینید.

دکتر ماریکو کیمورا ژاپنی بوده و همه مدارج دانشگاهی را در رشته مددکاری اجتماعی طی کرده و دکترای مددکاری اجتماعی را از دانشگاه لوریه کانادا دریافت نموده است و در حال حاضر استاد دانشگاه زنان ژاپن است. وی سالها فعالیت آکادمیک و تجربی در حوزه تخصصی مددکاری اجتماعی سلامت روان داشته و حضوری اثر گذار در ارتقاء مددکاری اجتماعی در سطح بین الملل داشته است. بخشی از سوابق وی را می توانید در لینک فدراسیون ببینید.

انجمن مددکاران اجتماعی ایران ضمن تقدیر از زحمات این دو دانشمند اثرگذار در حوزه مددکاری اجتماعی، برای هردو آنها آرزوی توفیق، عزت و سربلندی دارد.

 

گزارش تصویری اهداء نشان سلامت اجتماعی پنجم و ششم/