نشست تخصصی توانبخشی اجتماعی

انجمن مددکاران اجتماعی ایران– نشست تخصصی “توانبخشی اجتماعی برای افراد معلول برگزار می شود.

گروه مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی با همکاری انجمن مددکاران اجتماعی ایران و سازمان بهزیستی استان تهران، دومین نشست توانبخشی اجتماعی را با موضوع افراد دارای معلولیت در تاریخ ۲۰ آذرماه ۹۵ از ساعت ۱۳ لغایت ۱۶ در محل سالن ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار خواهد کرد.

به گفته فردین علی پور، استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دبیرکارگروه حوادث و بلایای انجمن مددکاران اجتماعی ایران که دبیری این نشست را بر عهده دارد، این گردهم آیی به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت برنامه ریزی شده و طی آن به ابعاد مختلف مفهوم توانبخشی اجتماعی در افراد دارای معلولیت پرداخته خواهد شد.

علی پور ادامه داد: در این نشست علمی جمعی از اساتید و صاحبنظران حوزه توانبخشی، نخبگان مددکاری اجتماعی، مدیران انجمن های غیردولتی حوزه معلولیت، دانشجویان و مددکاران اجتماعی حضور خواهند داشت.

poostter

دبیر این نشست اظهار نمود: نشست اول با همین موضوع سال گذشته با حضور جمع قابل توجهی از صاحبنظران و مدیران با تأکید بر حوادث و بلایا برگزار شد و در بحثهای متنوعی که صورت گرفت تولیدات علمی خوب بیرون آمد. در نشست دوم نیز با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته امید داریم بتوانیم توانبخشی اجتماعی را در کار با افراد دارای معلولیت مفهوم سازی نماییم.

دکتر علی پور همچنین گفت: در این نشست قصد داریم تا نقش مددکاری اجتماعی را هم بیشتر بشناسیم و هم بیش از پیش به دیگران بشناسانیم زیرا به نظر می رسد مددکاران اجتماعی آن قدر که ظرفیت دارند در سالهای گذشته به حوزه توانبخشی ورود علمی نکرده اند و ضرورت دارد در این خصوص جلسات بیشتری برقرار شود.

alipoor

دبیر نشست همچنین از حضور دکتر محمد کمالی، استاد حوزه توانبخشی و دارنده نشان سلامت اجتماعی، دکتر حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران و دکتر خرم خورشید، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این نشست خبر داد و افزود: دانشگاه محل تولید محتوای علمی است و در این راستا گروه مددکاری اجتماعی قصد دارد تا فضای لازم را برای تبادل نظر و هم اندیشی دانشمندان حوزه توانبخشی و افراد فعال در این بخش فراهم کند.

وی در انتها از مددکاران اجتماعی و صاحبان سایر حرفه های مرتبط با حوزه توانبخشی و نیز دیگر ذینفعان دعوت کرد تا در این نشست حضور پیدا کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی یکی از مهمترین مراکز دانشگاهی  است که به صورت کاملا تخصصی در حوزه توانبخشی فعالیت می کند و در تهران، اوین، بلوار دانشجو، روبروی دانشگاه شهید بهشتی، انتهای خیابان کودکیار قرار دارد.