نشست خبری معاون رفاه اجتماعی

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی : نخستین همایش فضای مجازی و آسیب های اجتماعی برگزار می شود 
 
 
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت :برای نخستین بار در سال جاری همایش فضای مجازی و آسیب های اجتماعی در کشور برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی  ‘سیدعبدالله عمادی’ روز یکشنبه در نشست خبری که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اقدامات معاونت رفاه را در حوزه های بیمه، سلامت، کودکان، زنان سرپرست خانوار و برخی حوزه های دیگر تشریح کرد.

وی مشارکت در تدوین اساسنامه بیمه سلامت را از اقدامات این معاونت ذکر کرد و گفت: اساسنامه بیمه سلامت تدوین و در هیات دولت تصویب و سپس به شورای نگهبان فرستاده شد. ابلاغ نهایی این مهم انجام شده و بزودی طبق برنامه پنجم از سوی دولت برای اجرا ابلاغ می شود.

 معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: داروهای بیماران خاص نظیر افراد مبتلا به سرطان، ام اس، هموفیلی، تالاسمی و برخی بیماری های خاص دیگر تا پایان امسال تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

عمادی گفت: سال گذشته ۳۰۰هزار زن سرپرست خانوار در مناطق شهری و ۱۷۴ هزار زن در مناطق روستایی کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

به گفته  وی، حق بیمه کارفرمایی برای زنان سرپرست خانوار از سوی دولت پرداخت می شود. مدت زمان اجرایی شدن این نوع بیمه در مناطق روستایی پنج سال و در مناطق شهری ۲ سال است.

 معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از برگزاری سومین همایش ارتقای امنیت غذایی در نیمه دوم امسال خبر داد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه این معاونت تامین یک وعده غذای گرم برای کودکان را مدیریت می کند، ادامه داد: هم اکنون ۱۵۰ هزار کودک در هفت هزار مرکز از یک وعده غذای گرم برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه بودجه این طرح در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان بود، در ادامه بیان داشت: همچنین توزیع غذا برای کودکان زیر ۶ سال در مناطق محروم کشور از جمله اقدامات این معاونت بوده است و هم اکنون ۲۰۰ هزار کودک تحت پوشش این طرح قرار دارند.

 وی با اشاره به حمایت از زنان باردار کشور گفت: معاونت امور رفاه اجتماعی کشور برنامه ای برای حمایت از زنان باردار نیازمند تدوین کرده است که به موجب این طرح این دسته از زنان تحت پوشش حمایت قرار خواهند گرفت.

 وی با تاکیدبراینکه معاونت امور رفاه اجتماعی بازنگری قانون حمایت از حقوق معلولان را انجام داد، افزود: هم اکنون بر طبق استانداردهای جهانی نظیر سایر کشورها سه درصد افراد جامعه دچار معلولیت هستند.

 عمادی در خصوص بیمه زنان خانه دار گفت: هنوز این نوع بیمه در کشور اجرایی نشده است ، زیرا کارفرمایی در این خصوص وجود ندارد .

وی در پایان با اشاره به تعاملات بین المللی بخش رفاه یادآور شد: معاونت امور رفاه اجتماعی همکاری خوبی با سازمان ملل و یونیسف تحت برنامه های پنج ساله دارد.
 
 ۲۵ تیر ۱۳۹۱ ۱۴:۵۱