نشست امیدها و چالشهای مددکاری اجتماعی استان کرمانشاه

نشست امیدها و چالشهای مددکاری اجتماعی استان کرمانشاه با حضور مددکاران اجتماعی فعال و اعضای انجمن مددکاران اجتماعی در  مرکز استان کرمانشاه برگزار شد.

ماندانا جواهری مسئول مددکاران اجتماعی ایران در کرمانشاه گفت:در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت : این نشست با موضوع امیدها و چالشهای مددکاری اجتماعی با حضور مددکاران اجتماعی ادرارات و ارگان ها برگزار شد

وی خاطر نشان کرد:عدم وجود فضای تعامل بین مددکاران اجتماعی و مسئولین بالا دستی در نهاد های ارائه دهنده خدمات اجتماعی و عدم داشتن نظام مددکاری اجتماعی در جامعه و همچنین عدم توجه به تخصص و شایسته سالاری و نیاز به اموزش های علمی از چالش های و مشکلات حوزه ی فعالیت مددکاران اجتماعی استان است.

جواهری افزود:چشم اندازها و نوید های توسعه ای مددکاری اجتماعی در ایران و استان وجود دارد که نقش مددکاران اجتماعی در تشکیل پرونده های شخصیت و مداخلات قضایی نمودی از اهمیت این مسئله را نشان می دهد.

مسئول مددکاران اجتماعی ایران در کرمانشاه تصریح کرد:ارزش های مددکاری اجتماعی در اصول اخلاقی ملی و بین المللی این حرفه متجلی شده و اخلاق حرفه ای، هسته مرکزی مددکاری اجتماعی است. از شیوه های میانجی گری می توان به عنوان ابزاری برای ارزیابی و درک افکار و همچنین رموزی که برخواسته های طرفین حاکم است، استفاده نمود.

وی در پایان ابراز داشت:رسالت، ماموریت، هدف و منافع مشترک جامعه مددکاران اجتماعی اولویت و محور تمامی فعالیت هاست و در رأس تمامی اقدامات در حوزه های مختلف دانشگاهی و اجرایی و رسانه ای منافع و اهداف مشترک جامعه مددکاران قرار دارد.

عمده ترین مباحثی که از سوی مددکاران اجتماعی بعنوان چالشهای حوزه فعالیتی اشاره شد عبارت بودند از؛
عدم وجود فضای تعامل بین مددکاران اجتماعی و مسئولین بالادستی در نهاد های ارایه دهنده خدمات اجتماعی و عدم داشتن نظام مددکاری اجتماعی در جامعه و همچنین عدم توجه به تخصص و شایسته سالاری ونیاز به آموزش های علمی بیان گردید.

این نشست در روز شنبه ۱۱ آبان ماه سال جاری در سالن کمیته امداد شهرستان کرمانشاه برگزار گردید.

روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران

تصاویر: