نشست گفتگوی اجتماعی با محوریت سخنرانی دکتر ادوارد کروک برگزار شد/ اسلاید/ تصاویر بخش اول

هجدهمین نشست گفتگوی اجتماعی با موضوع روابط انسانی درون خانواده بعداز ظهر روز پنجشنبه ۱۲ دیماه در تهران برگزار شد.

در این گفتگوی علمی پروفسور ادوارد کروک (Edward Kruk) استاد مددکاری اجتماعی دانشگاه برتیش کلمبیای کانادا و نظریه پرداز حوزه طلاق، از مهمترین یافته های خود در والدگری مشترک (co-parenting) یا حضانت مشترک فرزند توسط هر دو والد پس از طلاق سخن گفت.

دکتر کروک از مفهومی تحت عنوان بیزارسازی یا بیگانه سازی یکی از والدین پس از طلاق و استراتژی های مددکاران اجتماعی برای پیشگیری و مداخله در این امر صحبت کرد. منظور از این اصطلاح، حس ناخوشایندی است که فرزندان طلاق پس از جدا شدن یکی از والدین و در اثر بدگویی های والدی که حضانت را بر عهده دارد نسبت به والدی که دیگر با آنها زندگی نمی کند.

در ابتدای این مراسم، حامد علمایی عضو هیات مدیره انجمن و نماینده ایران در کمیته ارتباط با سازمان ملل فدراسیون IFSW توضیحاتی پیرامون اقدامات و ارتباطات انجمن مددکاران اجتماعی ایران در حوزه بین الملل ارائه داد و از حاضرین و همه اعضای انجمن و مددکاران اجتماعی خواست تا با مشارکت فعالانه در این انجمن چه در بخش داخلی  و چه در بخش بین الملل به ارتقاء کیفیت اقدامات کمک کنند. وی همچنین توضیحاتی درباره خدمات بین المللی که اعضا به واسطه عضویت در انجمن، می توانند دریافت کنند و هزینه های انجمن در بخش بین الملل ارائه کرد.

این نشست، هجدهمین برنامه از سلسله نشست های علمی گفتگوی اجتماعی است که در سالن اجتماعات ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان های مردم نهاد شهرداری تهران برگزار شد و مورد استقبال غیرمنتظره ای قرار گرفت.

دکتر ادوارد کروک، در این سفر در دفتر انجمن مددکاران اجتماعی ایران در استان یزد و دانشگاه علامه طباطبائی نیز سخنرانی داشته است.

روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران

اسلایدهای سخنرانی دکتر ادوارد کروک (پاورپوینت)

تصاویر/