همایش ملی مددکاری اجتماعی و حقوق شهروندی برگزار می شود

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در گفتگو با مهر اعلام کرد: همایش ملی مددکاری اجتماعی و حقوق شهروندی برگزار می شود.

سید حسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در گفتگو با مهر ضمن اعلام این مطلب گفت: به مناسبت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که مصادف با ۱۴ مرداد است همایش ملی«مددکاری اجتماعی و حقوق شهروندی» توسط این انجمن با همکاری وزارت دادگستری، سازمان بهزیستی، کانون کلینیک های مددکاری اجتماعی و دستگاه های همکار استان اصفهان از جمله بهزیستی، کمیته امداد، دادگستری، استانداری، نیروی انتظامی، انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه استان و کانون کلینیک های مددکاری اجتماعی شعبه استان روز ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۵ در استان اصفهان  با حضور مسئولین ملی و استانی برگزار می شود.

موسوی چلک در ادامه اشاره کرد: حقوق شهروندی هدیه الهی و جزو حقوق ذاتی و فطری انسان هاست. از صفات انسانی محسوب می شود، کسی نمی تواند هدیه کند، غیرقابل انتقال است، تقسیم ناپذیر است، عناصر آن لازم و ملزوم یکدیگر هستند، جهانی است؛ زیرا حق مسلم هر عضو خانواده بشری است و هر فرد در هر مکانی که باشد و از هر رنگ، نژاد، جنس، زبان و مذهبی که باشد استحقاق برخورداری از آن را دارد، حقوق شهروندی منبعث از تعالیم اسلام می باشد؛ این مفاهیم امروزه جهانی شده و ارزش معنوی پیدا کرده است.

وی گفت: یکی از موضوعات و وظایف مددکاران اجتمتاعی توجه به موضوع حقوق شهروندی است که بر همین اساس تفاهم نامه ای جداگانه بین انجمن مددکاران اجتماعی ایران و کانون کلینیک های مددکاری اجتماعی با معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در سال جاری منعقد شده تا با استفاده از ظرفیت متقابل گامی در این زمینه بر  داشته شود.

موسوی چلک در ادامه افزود: آشنایی مردم با حقوق خود و پیگیری و مطالبه گری برای  حصول آن و احترام به حقوق دیگران زمینه را برای افزایش شفافیت و سلامت و رضایت از زندگی و تعلق اجتماعی فراهم می کند. بر همین اساس با هدف تبیین موضوع حقوق شهروندی و چگونگی استفاده از ظرفیت مددکاران اجتماعی به عنوان سفیران سلامت اجتماعی در این حوزه این همایش با موضوعات مختلفی از قبیل: سیاستگذاری اجتماعی و حقوق شهروندی، امنیت اجتماعی و حقوق شهروندی، اقشار دارای نیاز های خاص و  حقوق شهروندی، زنان وحقوق شهروندی، پیشگیری اجتماعی و حقوق شهروندی، جایگاه سازمان های غیر دولتی در تحقق حقوق شهروندی برگزار می شود.