همسویی شورای شهر با دولت فرصتی برای تحقق برنامه های اجتماعی است

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: اکثریت اعضای شورای شهرهای مختلف با طیف سیاسی دولت، همراه هستند و این امر، فرصتی طلایی برای بهره گیری از این ظرفیت و تحقق برنامه های اجتماعی به شمار می آید.

 زن جت

سیدحسن موسوی چلک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهادهای عمومی غیردولتی از جمله شهرداری از جمله ظرفیت هایی محسوب می شود که به دلیل ساختار اداری و اجرایی کشورمی تواند برای تحقق برنامه های دولت ها کمک قابل توجهی باشد.
وی تصریح کرد: معمولا اعضای شورای شهر به ویژه در کلانشهرها از نظر سیاسی با دولت وقت، چندان همسو یا همگرا نبودند اما این بار ، فضا در کلانشهرهایی مانند تهران، شیراز ، یزد و کرمان به گونه ای است که اکثریت اعضای شوراها با دولت همراهند و دولت برای تحقق برنامه های اجتماعی خود می تواند از این ظرفیت ، استفاده کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عمده ای از برنامه های رئیس جمهوری به حوزه اجتماعی بازمی گردد ، ظرفیت مدیریت شهری می تواند به کار دولت بیاید؛ تحقق تعهدات مستلزم این است که دولت از ظرفیت های لازم قانونی و اجرایی برای این کار بهره ببرد.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به تدوین لایحه مدیریت یکپارچه شهری در دولت یازدهم گفت: با توجه به بستر فراهم شده در شورای شهر ، فرصت خوبی است که این لایحه به قانون تبدیل شود.
موسوی چلک افزود: دولت دوازدهم که می خواهد کار خود را شروع کند در انتخاباب وزراء و مدیران باید این نکته را گوشزد کند که یکی از سیاست های دولت دوازدهم، استفاده از ظرفیت های عمومی به طور خاص شهرداری برای تحقق برنامه های اجتماعی است که این مساله در نهایت منجر به کاهش هزینه های دولتی در بودجه و بهره گیری بیشتر در منابع مالی خواهد شد.
وی اضافه کرد: شهرداری ها باید از ارائه خدمات شهری به ارائه خدمات اجتماعی تغییر رویکرد دهند و این مساله در کشورهای پیشرفته اتفاق افتاده و نتیجه داده است.
وی تصریح کرد: یک جاهایی چه بخواهیم چه نخواهیم، جانبداری های سیاسی در تصمیم گیری ها تاثیرگذار است .
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: برای داشتن مدیریت اجتماعی هوشمند باید از ظرفیت شوراهای شهر در کنار نهادهای غیردولتی، استفاده کرد.