وزیر کشور با جمعی از مددکاران اجتماعی دیدار می‌کند

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از دیدار دکتر رحمانی‌فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با جمعی از مددکاران انجمن مددکاران اجتماعی ایران در روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، حسن موسوی‌چلک در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد با اعلام این خبر گفت: این نشست به مناسبت روز مددکاری اجتماعی و با هدف بررسی نقش و جایگاه مددکاری اجتماعی در اجتماعی‌کردن کنترل و کاهش مواد مخدر برگزار می‌شود، چرا که ظرفیت‌ها و حوزه‌های مختلف می‌توانند در اتخاذ راهکارهای موثر در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر کمک کنند.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران افزود: معتقدیم که لازمه‌ اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، این است که با مردم در ارتباط باشیم تا آنها نسبت به مصرف مواد مخدر و آسیب‌های آن حساس شوند و برایشان دغدغه ایجاد شود تا در امر مبارزه مشارکت کنند.

موسوی‌چلک ادامه داد: انجمن مددکاران اجتماعی یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدیریت اجتماعی کردن امور و بالاخص مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب است و این نشست می‌تواند مقدمه‌ای برای استفاده بیشتر از ظرفیت مددکاران اجتماعی در حوزه مواد مخدر اعم از پیشگیری، درمان و حمایت اجتماعی باشد.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد افزود: مددکاران دقیق‌ترین، به روزترین و بهترین اطلاعات را در اختیار دارند لذا در اتخاذ سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های این حوزه نقش موثری خواهند داشت، آنها به دلیل تخصص و داشتن مهارت خاص در حوزه اجتماع‌محور و شناسایی منابع و استفاده بهینه از منابع موجود می‌توانند کمک کنند که جایگاه مددکاری اجتماعی از آنچه که هست قوت بیشتری پیدا کند. از این رو، ما برگزاری این نشست را در این راستا به فال نیک می‌گیریم.