پنهان کاری در زمینه آسیب‌های اجتماعی باعث گسترش زندان‌ها شد

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور گفت: بزرگترین دلیل گسترش و رشد آسیب های اجتماعی را این گونه عنوان کرد که ما نخواسته ایم آسیب های اجتماعی را به عنوان یک معضل بپذیریم .

به گزارش خبرگزاری مهر، موسوی چلک در گفتگوی ویژه خبری با بیان این مطلب افزود: ما نگذاشته ایم در مورد اسیب های اجتماعی حرفی زده شود تا مبادا دیگران بدانند که ما چه معضلاتی داریم.

موسوی افزود: این پنهان کاری سبب شد تا زندان های ما گسترش یابند و مراکز جمع آوری زنان خیابانی اضافه شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور تصریح کرد: امور اجتماعی در سیاست های گذاری ها ما همیشه در حاشیه بوده و هست به خاطر اینکه اعتقادی به این بخش وجود ندارد.

او گفت: برخی در کمیسیون اجتماعی مجلس به وجود آسیب های اجتماعی موجود اعتقادی ندارند.

موسوی چلک گفت: نباید فکر کنیم که آسیب های اجتماعی را با ارتقا یک مرکز به سازمان می توانیم مدیریت کنیم.

او افزود: در حال حاضر دستگاه ها و شورای های زیادی همچون سازمان تامین اجتماعی، ستاد ملی زن و خانواده، آموزش و پرورش و ستاد بازپروری خانواده داریم که با شکل گیری سازمان جدید فرصت هایی برای اجرایی شدن اهداف و راهکارهای یافته شده به دست می آورند اما هنوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم امور اجتماعی را در حاشیه می پندارد.

موسوی چلک افزود: ظرفیت های ساختاری داریم که بهتر است به جای ارتقای نهادهای اثر گذار به سازمان، مورد تقویت قرار گیرند.

موسوی چلک افزود: باید در سیاست گذاری، حوزه اجتماعی را یک اصل بدانیم .

او گفت: ‌از آنجا که نیاز حاشیه نشینان با مراکز شهرهای بزرگ متفاوت است باید به سمت برنامه های ملی برویم یعنی برنامه های دراز مدتی که استمرار داشته باشند زیرا نبود چنین برنامه هایی به معضلات اجتماعی ختم می شود.