پیام انجمن مددکاران اجتماعی ایران به مناسبت روز خبرنگار

«خبرنگاران،طلایه داران آگاهی و امید»

یکی از اقدامات خوب نامگذاری روز هاو هفته ها برای مشاغل مختلف است.این زمان ها فرصت مناسبی است تا مسایل این مشاغل مطرح شود، به افراد دارای این مشاغل و حرفه ها توجه شود و شاید هم فرصتی شود تا از دارندگان این مشاغل سپاسگزاری شود.هفده مرداد یکی از این روز ها ست.چرا که به نام « روز خبرنگار»نامگذاری شده است. این روز از این جهت بزرگ است که خبرنگاران را طلایه داران آگاهی می دانیم.بدون شک آزادی رسانه و حضور آزاد خبرنگاران در جامعه، بهترین فرصت برای کاهش فساد است.فرصتی که برای تحقق آن مسئولین هر کشوری باید پیشگام شوند.مطالبه گری و پرسشگری را با ایجاد فضای مناسب برای خبرنگاران در جامعه عملی کنیم تا از این طریق فرصت بهتر ساختن جامعه را میسر کنیم.

ما خبر ها را به راحتی می شنویم یا می خوانیم اما بدست آوردن اخبار و تحلیل کارشناسی،اطلاع رسانی مناسب و بموقع، در اختیار قراردادن اطلاعات مورد نیاز مردم درحوزه های مختلف، شفاف کردن مسایل، پیگیری حقوق مردم در افکار عمومی، آشنا کردن مردم با حقوق خود و … کار دشواری است که جز از افراد خبره، متعهد، مسئولیت پذیر، خلاق و … انتظار نمی رود.

بدون شک خبرنگاران دارای چنین ویژگی هایی هستند.بر خود وظیفه می دانم ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، این روز بزرگ را نیز  به همه خبرنگاران تبریک عرض نمایم و از خداوند سلامتی همه خبرنگاران را  از خداوند منان مسئلت نمایم.

سید حسن موسوی چلک

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران

مرداد ۱۳۹۲