پیام تبریک رئیس انجمن به مناسبت هفته قوه قضاییه

سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه پیام تبریک صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

     

نام گذاری ایام به مناسبت های خاص فرصت مغتنمی برای سپاسگزاری از دست اندرکاران مرتبط با آن مناسبت است و یکی از این مناسبت های مهم، هفته قوه قضاییه در جمهوری اسلامی ایران است. این مناسبت را بهانه می کنم از طرف هیات مدیره و اعضاء انجمن مددکاران اجتماعی ایران از تلاش های صادقانه دست اندرکاران خدوم بخشهای مختلف این حوزه در  تقویت و توسعه «رویکرد اجتماعی» در مجموعه قوه قضاییه سپاسگزاری نمایم.

بدون شک توسعه برنامه های پیشگیری از جرم به ویژه با رویکرد اجتماعی می تواند زمینه را برای استفاده بیشتر از ظرفیت متخصصین علوم اجتماعی از جمله مددکاران اجتماعی بیش از پیش فراهم کند تا در تصمیم گیری های قضایی رویکرد ایجابی در اولویت قرار گیرد که این خود می تواند زمینه را برای  بازتوانی افراد بیش از پیش فراهم کند. بر این باور هستم که این پیشگیری به درستی «پیشگیری اجتماعی» نامیده شده است زیرا نتیجه تجربه های اجتماعی بدون مداخله  بخش های پلیس و دادگستری برای  کنترل و کاهش جرایم  و آسیب های اجتماعی  است و زمینه را برای تاثیر گذاری روی افراد و محیط با استفاده از تمام ظرفیت های اجتماعی از جمله مردم و سازمان های غیر دولتی فراهم می کند.

توفیق، عزت و سربلندی را  شما را  از خداوند منان آرزو می کنم.

سید حسن موسوی چلک

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران

پنجم تیرماه یکهزار وسیصد و نود وهفت