پیام تبریک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران به مناسبت عید نوروز ۱۳۹۷

پیام رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران به مناسبت نوروز ۱۳۹۷ را در ادامه می توانید بخوانید:

 

به نام خدایی که در این نزدیکی است…

           «بهار» بی پرسش می آید و سر بر دامن پاک طبیعت می گذارد. «بهاری» که معنای دقیق تعادل طبیعت است میان سرما و گرما، که اولی را به سکوت می نشاند و دومی را به له له می کشاند. «بهاری»  که در آن سبزینه های زندگی به ترنم عاشقانه محبت تکرار می شوند و آرام بر کوبه دل هایمان می کوبد و می گوید که باید جامه نو کرد. ولی این باور را نهادینه می کند که نو کردن جامه ها، ستردن غبار از پیکر خانه ها و یا نشاندن سبزه بر کوزه ها تنها استعاره و نمادی است از نوسازی جان در این جهان. «نوروز» امسال را بهانه کنیم و در راستای فلسفه بعثت پیامبر اکرم(ص) که برای کامل کردن مکارم اخلاق بود ما نیز گام برداریم و هنگام تحویل سال نو آن زمانی که حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ را از خدا طلب می کنیم با خدای خود عهد ببندیم تا در این سال بیش از گذشته: به عهد خود وفا کنیم، قانع باشیم و صبر و مدارا پیشه کنیم، امانت دار و صادق باشیم و سخن حق بگوییم، حسن خلق داشته باشیم و گشاده رو، سینه ها را از کینه ها خالی کنیم، تقسیم خنده ها و ترمیم گریه ها را پیشه خویش سازیم، دل کسی را از روی ظلم نلرزانیم، به هم عشق بورزیم:

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر                      یادگاری که در این گنبد دوار بماندست

 از خدا بخواهیم کمک مان کند تا: مسئولیت پذیر باشیم، پیران، والدین و همسر و فرزندان خود را تکریم کنیم، غمخوار هم باشیم، عزت نفس داشته باشیم، قدر با هم بودن را بدانیم، ساده و صمیمی و بی ریا باشیم، حسد نورزیم، غرور و نخوت نداشته باشیم و  پیام آور صلح و  دوستی باشیم:

                      درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد           درخت دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد

از خدا بخواهیم که ما را به حسن تدبیر در امور بگمارد، و زندگی آرام به ما عطا کند، و از باب احسان ما را در پناه رحمت خویش درآورد، ما را در راه نیکی کردن به دیگران ثابت قدم بدارد:

                      ده روزه مهر گردون، افسانه است و افسون            نیکی به جای یاران، فرصت شمار یارا

از خدا بخواهیم که محبت بین مردم را در خانواده و جامعه افزایش دهد که فقرآن نتایج ناخوشایندی در جامعه خواهد داشت وکمک مان کند تا بتوانیم  به هم مهر بورزیم  و مهربانی اجتماعی را ترویج کنیم  تا تشنه محبت نباشیم:

                      از تو دشمن چون محبت دید، یارت می شود         دوستدار هر که باشی، دوستدارت می شود

                    چون بد اندیش از تو بد بیند شود بد خواه تو         ور نکویی از تو  بیند،  شرمسارت می شود

فرصت را مغتنم می شمارم فرا رسیدن «عید نوروز» را به شما /همکاران/ خانواده محترم  تبریک بگویم و تقارن آغاز نوروز را با   روز جهانی مددکاری اجتماعی به فال نیک می گیرم و از خداوند می خواهم که  کمک مان کند تا بتوانیم بر مبنای اخلاق فردی و اجتماعی « به زیستن اجتماعی» را بیش از پیش در  ایران عزیز  شاهد باشیم و عاقبت به خیر شویم. انشاءالله!

سید حسن موسوی چلک

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران

اسفندماه ۹۶

photo_2018-02-01_13-44-38