پیام تقدیر موسوی چلک از تلاشهای نمایندگان انجمن در حوادث سیل اخیر

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در پیامی از تلاش مسئولین و اعضای انجمن در استانهای سیل زده تشکر کرد.

روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران- اثرات سیل ویرانگری که از اولین روزهای سال جاری اکثر استانهای کشور

را درگیر کرده و جان بسیاری از هموطنان را گرفته است هنوز از بین نرفته و خطر وقوع سیلاب در روزهای آینده کماکان برقرار است.

مددکاران اجتماعی عضو انجمن در استانهای مختلف از مراحل اول وقوع سیلاب به منظور خدمت رسانی به خانواده هایی که در جریان این بحران طبیعی جان یا مال خود را از دست داده اند و سلامت جسمی و روانی آنها در معرض خطر قرار گرفته در کنار آنها حاضر بوده اند.

در حال حاضر نیز با توجه به هشدارهایی که برای ادامه سیلابها منتشر شده است تیم های مددکاری اجتماعی با محوریت مسئولین نمایندگی های استانی در محل ها مستقر بوده یا در انتظار اعلام نیاز سازمان های امدادی هستند.

لازم به ذکر است، تمامی اقدامات و اعزام های مددکاران اجتماعی انجمن با هماهنگی کتبی با سازمان های  مسئول انجام شده و خواهد شد.

در همین ارتباط، دکتر موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی در پیامی ضمن همدردی با هموطنان عزادار و زیان دیده از این بحران پیام کوتاهی به شرح زیر به مددکاران اجتماعی که داوطلبانه به یاری شتافته اند منشتر نموده است که در ادامه می خوانید:

 

به نام خدایی که در این نزدیکی است.

همکاران محترم و مددکاران اجتماعی داوطلبی که به یاری هموطنان شتافته اید،

با سلام و احترام

همانگونه که می دانید جامعه ایران یکی از بحران خیز ترین منطقه های جهان است و هر ساله شاهد رخ دادن بلایای طبیعی متنوع هستیم. وقوع بلایا با وجود نقایص مختلف مدیریتی و زیرساختی در کشور به مراتب وضعیت دشوارتری را ایجاد می نماید و بار این دشواری را برای خسارت دیدگان سنگین تر و سخت می کند.

اما خرسندیم که روحیه همدلی و وفاق در سرزمین ایران مثل همیشه زنده و وجدان هموطنانمان بیدار است و هر بار که گروهی از مردم این کشور در شرایط سخت قرار می گیرند، افراد داوطلب و فداکاری هستند که پرچم انسانیت و امیدواری را بالا نگه می دارند و یاریگر همدیگر هستند. دفتر مرکزی و دفاتر استانی انجمن مددکاران اجتماعی ایران از روزهای اول سال که این واقعه اسف بار رخ داد با حجم بالای تماس ها و پیام هایی مواجه بود که از جانب مددکاران اجتماعی فعال و با تجربه برای حضور در صحنه کمک رسانی اعلام آمادگی کرده بودند. این یعنی ارتقاء جایگاه روابط انسانی که مددکاران اجتماعی در صددند نه در شعار که در عمل آن را ترویج دهند.

در روزهای بعد نیز مسئولین انجمن در استانهای مختلف با نامه نگاری با سازمان های مسئول، با تکیه بر مسئولیت پذیری و اخلاق حرفه ای متخصصین این حرفه، آمادگی خود را برای اعزام مددکاران اجتماعی داوطلب برای ارائه خدمات روانی اجتماعی مختلف اعلام نمودند. در برخی از استانها مانند کرمانشاه، لرستان، خوزستان، هرمزگان و گلستان به طرق گوناگون اعزام ها صورت گرفت و در بقیه استانها نیز در صورت نیاز اعزام خواهند شد.

انجمن مددکاران اجتماعی ایران در سالهای اخیر همواره سعی کرده با برگزاری دوره های آموزشی و ایجاد کارگروه های تخصصی، مددکاران اجتماعی را برای وقوع بحرانهای مختلف همه مهیا سازد و توان پاسخگویی در بحران را ارتقاء دهد. امیدواریم بتوانیم در سال جاری تعداد و سازماندهی این برنامه ها را تقویت نماییم. شعاری که برای همایش روز ملی مددکاری اجتماعی در سال ۹۸ انتخاب شده است تاب آوری اجتماعی است که با تحقق آن می توانیم برای پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی پس از سانحه آمادگی بیشتری در کشور ایجاد نماییم.

اینجانب به نمایندگی از اعضای هیات مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران، ضمن همدردی با زیان دیدگان و خانواده های عزادار و تقدیر از ارگانهای امدادی که شبانه روز به ارائه خدمت می پردازند، از زحمات مسئولین و همه اعضای داوطلب انجمن در شهرها و استانهای خسارت دیده سپاسگزاری می نمایم. یقین دارم که با وجود این روحیه همدلی، می توانیم بخشی از آلام هموطنان درگیر بحران را کمتر کنیم.

توفیق، عزت و سربلندی شما را از خداوند منان خواستارم.

دکتر سید حسن موسوی چلک

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران