پیشگیری، کلید جرم زدایی در جامعه

معاونت اجتماعی ناجا

سردار علی دولتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم موثرترین و بهترین راه مبارزه با رفتارهای کجروانه و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی اضافه کرد: برای آنکه بتوان از وقوع جرم پیشگیری کرد باید با شناخت عوامل بوجود آورنده آن راه‌های پیشگیری از وقوع جرم را بدست آورد.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه مجازات مرتکبان به جرم دارای کارکرد پیشگیرانه است، گفت: تاثیر اقدامات غیر کیفری در پیشگیری از وقوع جرم در بسیاری از موارد بیشتر است.

این مسئول انتظامی در ادامه به تاثیر پیشگیری اجتماع در کاهش جرایم پرداخت و افزود: در این فرم پیشگیری علل و عوامل جرم‌زا اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد.

دولتی هدف پیشگیری اجتماع را تاثیر گزاری بر شخصیت افراد دانست و گفت: در این نوع از پیشگیری سعی می‌شود از ورود افکار مجرمانه بر ذهن افراد جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی شهروندان می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

فرمانده انتظامی استان ایلام پیشگیری از جرم را کلید جرم زدایی در جامعه دانست و افزود: تمام تلاش پلیس بر این است که جرایم کمتری در سطح استان داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری اولویت نخست پلیس استان برای کاهش جرایم است، گقت: امنیت و احساس امنیت در استان مستلزم همکاری و همراهی بین تمام دستگاه‌هایی است که در اندازه خود می‌توانند در تحقق امنیت اجتماعی پایدار، تاثیرگذار باشند.

منبع: خبرگزاری فارس