کسب دو جایزه جهانی توسط یک پروژه بشردوستانه ایرانی

سید محمد حسین جوادی توضیح داد: این طرح که پیش از این موفق به دریافت جایزه ملکه شوکن شده بود، به تازگی نیز به عنوان برنده جایزه ویژه جوانان فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در سال ۲۰۱۳ میلادی انتخاب شد.

وی گفت: این طرح از بین ۴۲ طرح ارسال شده به فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از سوی ۲۴ جمعیت ملی موفق به دریافت جایزه جوانان در سال ۲۰۱۳ میلادی شده است.

این مقام مسئول در سازمان جوانان هلال احمر افزود: در راستای ترغیب و تشویق جمعیت های ملی جهت تقویت فعالیت های جوانان و مشارکت هر چه بیشتر آنها در فعالیت های بشردوستانه، فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر مبادرت به برگزاری مسابقه «جوانان در حرکت» و معرفی طرح های برگزیده جمعیت های ملی در طی نشست مجمع عمومی می کند.

جوادی اضافه کرد: در همین راستا دو طرح از سوی سازمان جوانان هلال احمر با عناوین « تاسیس کانون های بشردوستانه در مراکز اصلاح و تربیت در زندان ها با هدف نهادینه کردن اصول اساسی، احترام به گوناگونی و تنوع و ایجاد تغییر در جامعه» و « بهداشت باروری جوانان به عنوان مروجین سلامت مادران و کودکان» ترجمه و در چارچوب پروژه های قابل قبول سازمان های بین المللی به فدارسیون ارایه شد.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: پس از بررسی طرح های ارسالی توسط هیات داوری فدراسیون در کمیته ای ویژه، طرح تاسیس کانون های بشر دوستانه در مراکز اصلاح و تربیت و زندان ها به عنوان برنده جایزه جوانان سال ۲۰۱۳ میلادی انتخاب شد. به گفته جوادی، جوایز این طرح در آخرین روز نشست مجمع عمومی فدارسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر به نماینده جمعیت هلال احمر ایران اعطا می شود.

منبع:روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران