کسی حق سلب آسایش مردم را ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

کسی حق سلب آسایش مردم را ندارد/ برخورد با اراذل و اوباش جدی پیگیری شود

خبرگزاری فارس: یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت‌های برخورد جدی با اراذل و اوباش گفت: هیچ کس حق سلب آسایش مردم را ندارد.

 

سید باقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: جامعه و امنیت موجود در آن متعلق به همه مردم است لذا هیچ کس حق ندارد این ارامش را از مردم سلب و اختلالی در آن ایجاد کند.

وی ادامه داد: در یک نظام اسلامی باید اولین برخورد با کسانی که نا آرامی در شهرها پدید می‌آورند از جنس امر به معروف و نهی از منکر باشد و در مرحله بعد و در صورتی که باز به خطای خود ادامه دادند به صورت جدی و ضربتی با وی برخورد کرده تا فضایی امن را در جامعه ایجاد کرد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمینه‌های فرهنگی ایجاد کننده اوباش‌گری در سطح جامعه به حال خود رها شده است و کسی به دنبال رفع مشکلات این بخش نیست گفت:‌ متاسفانه در بسیاری از مکان‌های رسمی افراد رعایت شئونات را نمی‌کنند تا زنجیره کم‌کاری‌ها تکمیل شود و افراد این جسارت را به خود بدهند که در خیابان‌ها برای مردم ایجاد مزاحمت کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید کار را از کودکی افراد شروع کنیم و با قرار دادن آن‌ها در بسترهای قرآنی و ادامه این روند در جامعه دانشگاهی بسترهای این نوع بزهکاری را از بین برد.

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: با توجه به معیارهای اسلامی باید با مقوله اوباش‌گری در سطح شهرها برخورد کرد که خوش‌بختانه تا کنون نیروی انتظامی در این زمینه گام‌های خوبی را برداشته است. ولی این نکته را نباید فراموش کرد که تنها با اقدامات انتظامی نمی‌توان کار به جایی برد.

انتهای پیام/