کمک کنیم سیستان و بلوچستانی ها «هم وطنی» را بیش از پیش احساس کنند

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ضمن دعوت از مردم و سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای توجه به بحران سیل در سیستان و بلوچستان و کمک به مردم این مناطق گفت: مردم این مناطق در شرایط عادی هم محرومیت زیادی را تجربه کرده‌اند و الان که سیل آمده، همان دارایی اندکشان را هم از دست داده‌اند.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در شراطی هستیم‌ که بحران‌های مختلف را تجربه می‌کنیم، افزود: بحران سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان هم بحران‌ جدیدی است که با آن رو به رو شده‌ایم. سیستان وبلوچستان استانی است که جزو مناطق محروم‌ کشور است و این مردم انتظار دارند که در این شرایط آنها را فراموش نکنیم.


وی با بیان اینکه مردم این مناطق نیازمند حمایت و همکاری همه سازمان‌ها و مردم کشور هستند، اظهار کرد: این افراد در شرایط عادی هم محرومیت زیادی را تجربه می‌کردند و الان که سیل آمده است، همان دارایی اندکشان را هم از دست داده‌اند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با انتقاد از اینکه این بحران مانند سایر بحران‌ها در مناطق مختلف مورد توجه واقع نشده است، تصریح کرد: همزمان با وقوع بحران‌ها شور و حال همدلی و کمک مردم به یکدیگر جامعه را فرا می‌گرفت و لازم است این فضا برای بحران سیل سیستان هم ایجاد شود.

موسوی چلک با بیان اینکه مشکلات این منطقه باید به درستی در رسانه‌ها منعکس شود، افزود: به عنوان عضوی از جامعه مددکاری اجتماعی ایران نگران هستم و این نیاز را مطرح می‌کنم که باید سیستان را دریابیم و دقت داشته باشیم تامین نیازهای اولیه آنها در این شرایط یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه بحران‌های غیرطبیعی مدت اخیر باعث شده است که سیل استان سیستان و بلوچستان خیلی جدی گرفته نشود، ادامه داد: از رسانه‌ها این انتظار را داریم که موضوع سیل این منطقه را پیگیری کنند و با مطالبه گری مشکلات آنها را منعکس کنند تا مردم این استان حس «هم وطنی» را بیش از پیش احساس کنند. در شرایط بحرانی بیش از مواقع دیگر نیازمند حمایت همه سازمان‌ها و مردم هستیم.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در پایان تاکید کرد: تاخیر در دسترسی به خدمات موجب ایجاد ناراضایتی در مردم‌منطقه می‌شود و امیدواریم سازمان‌های دولتی و غیردولتی در این سیل هم همکاری کنند.