کنگره بین المللی ۶۰ سال مددکاری اجتماعی در ایران با حضور مدیران فدراسیون جهانی

اولین کنگره بین المللی مددکاری اجتماعی با عنوان “۶۰ سال مددکاری اجتماعی در ایران”  در هفته آخر آذرماه ۹۶ با مشارکت فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی برگزار خواهد شد.

عباسعلی یزدانی، عضو هیات مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان این مطلب به روابط عمومی انجمن افزود: در این همایش علمی مهمانانی از کشورهای مختلف حضور دارند. از جمله مهمانان ویژه خارجی دکتری روری تروئل، دبیرکل فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی، دکتر ماریکو کیمورا، رئیس منطقه ای آسیا-اقیانوسیه و پریسکا فلشلین، نماینده فدراسیون در مقر سازمان ملل متحد، و نیز مهمانانی از کشورهای استرالیا، آلمان، آذربایجان، ارمنستان، قرقیزستان، روسیه، اسلونی، تاجیکستان، مالزی، هندوستان، پاکستان، ایرلند، نیجریه، نپال، سوئیس و کانادا حضور دارند که شامل اساتید دانشگاه و مدیران انجمن های مددکاری اجتماعی از کشورهای مختلف خواهند بود.

روری تروئل- دبیرکل فدراسیون مددکاران اجتماعی

به گفته یزدانی، سازمانهای مختلف داخلی دولتی و غیردولتی ازجمله:معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهزیستی استان تهران و برخی استانها، معاونت توانبخشی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیسیون ملی یونسکو، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاونت اجتماعی ناجا، هلال احمر، سازمان جوانان و سازمان داوطلبان هلال احمر، شرکت ملی نفت و شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی، شبکه سلامت صداوسیما، جمعیت خیریه تولدی دوباره، جمعیت خیریه احیای انسانی (کنگره ۶۰)، خبرگزاری ایرنا،  و … نیز همکاری خواهند داشت.

به گفته رئیس دبیرخانه این کنگره، در این گردهمایی علمی اساتید دانشگاه، نمایندگان برخی از سازمانهای مرجع داخلی درباره اقدامات مددکاری اجتماعی طی ۶۰ سال گذشته در ایران گزارش می دهند و روسای انجمن های مددکاری اجتماعی کشورها در خصوص وضعیت موجود مددکاری اجتماعی در کشور خود گزارش خواهند داد.

یزدانی افزود: در بخشی از این کنگره تفاهم نامه همکاری با انجمن های مددکاری اجتماعی کشورها نیز امضا خواهد شد و از تعدادی از مددکاران اجتماعی فعال در سالهای مختلف و سازمانها و حوزه های متفاوت تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: در بخش علمی بررسی وضعیت موجود و ترسیم چشم انداز آینده، کتابچه مقالات و گزارشها، شامل مقالاتی پیرامون مددکاری اجتماعی و ارتباط آن با هر یک از مولفه های نوین مددکاری اجتماعی به قلم اساتید و صاحب نظران این حرفه، گزارشهایی از وضعیت مددکاری اجتماعی در سازمانهای مختلف دولتی و غیردولتی و وضع موجود و چشم انداز مددکاری اجتماعی در ایران که در قالب کتابهای جداگانه منتشر خواهند شد.

یزدانی همچنین ابراز امیدواری کرد که این کنگره فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط با مجامع علمی و اجرایی کشورهای مختلف دنیا ایجاد کند  و در عین حال فرصتی برای تعیین چشم انداز و خط مشی مددکاری اجتماعی طی ۲۰ سال آینده خواهد بود.

photo_2017-11-27_21-10-49