کوتاهی مدیران مدارس و کلانتریها برای همکاری با کارشناسان اورژانس اجتماعی!

اورژانس اجتماعی
اورژانس اجتماعی

یک کارشناس اورژانس اجتماعی با بیان اینکه آگاهی مردم و برخی از مسوولان از حیطه فعالیت اورژانس اجتماعی اندک است، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از مدیران مدارس با ماموریت این مجموعه آشنایی نداشته و حتی به رغم داشتن حکم قضایی کارشناسان اورژانس اجتماعی، برای ورود به مدرسه از همکاری با آنها خودداری می‌کنند.

مهدیه اخگری در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه آگاهی مردم و برخی از مسوولین از حیطه عملکرد اورژانس اجتماعی اندک است، اظهار کرد: در سطح آموزش و پرورش بسیاری از مدیران مدارس متاسفانه اطلاع کافی در این خصوص نداشته و حتی همکاری لازم را با کارشناسان اورژانس اجتماعی ندارند.

امتناع مسوولان مدرسه و کلانتریها برای همکاری با کارشناسان اورژانس اجتماعی

وی افزود: برخی مواقع به رغم داشتن حکم ورود و دستور قضایی برای وارد شدن به مدرسه، مسوولان مدرسه از همکاری کردن با کارشناسان امتناع می کنند در صورتی که دستور قضایی لازم الاجراست.

اخگری با تاکید بر لزوم آگاهی بخشیدن درخصوص حوزه‌های فعالیت اورژانس اجتماعی به تمام آحاد جامعه و بویژه مسوولان کشور، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی کمال همکاری را با اورژانس اجتماعی دارد، اما گاهی اوقات عدم شناخت از وظایف این بخش باعث می‌شود که حتی ریاست برخی کلانتری‌ها در اجرای ماموریت‌های اورژانس اجتماعی و کمک رسانی به این کارشناسان کوتاهی کنند.

بسیاری از قضات قوه قضاییه اشراف کامل بر موضوع کودک آزاری ندارند

در پایان این مددکار اجتماعی اورژانس اجتماعی گسترش همکاری بین سازمانی و ایجاد یک دستورالعمل کاری مشترک میان ارگان‌های مرتبط با حوزه کودکان را درخصوص پیشگیری از بروز کودک آزاری موثر دانست و افزود: بسیاری از قضات قوه قضاییه اشراف کامل بر موضوع کودک آزاری ندارند. به نظر می‌رسد در آموزش برای پیشگیری و برخورد با معضل کودک آزاری کم کاری شده و فرهنگسازی در این زمینه ضرورت ویژه‌ای دارد.

منبع: ایسنا