«گنجینه» کتاب خاطرات مددکاران اجتماعی ایران رونمایی می‌شود

سیدحسن موسوی چلک
سیدحسن موسوی چلک

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: جلد نخست کتاب «گنجینه» خاطرات مددکاران اجتماعی ایران در ششم خرداد ماه امسال رونمایی می‌شود.

خبرگزاری فارس: «گنجینه» کتاب خاطرات مددکاران اجتماعی ایران رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدحسن موسوی چلک ظهر امروز در مراسم جشن فارغ‌التحصیلان رشته مددکاری اجتماعی گیلان با تبریک روز مددکار و میلاد امام جواد و علی (ع) اظهار کرد: مباحث اجتماعی از سال ۴۲ در کانون مددکاری ایران مطرح شده و رشته مددکاری اجتماعی از سال ۱۳۳۷ در کشور راه‌اندازی شده است.

وی به راه‌اندازی ۲۰ شعبه انجمن مددکاری اجتماعی در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: انجمن کشوری مددکاری اجتماعی در ششم خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

موسوی چلک با اشاره به عضویت یک‌هزار و ۲۰۰ نفر مددکار اجتماعی در انجمن مددکاران اجتماعی ایران، یادآور شد: کارگروه‌های مددکاری اجتماعی در انجمن مذکور تشکیل شده ضمن اینکه کارگروه‌های تخصصی مددکاری اجتماعی تشکیل شده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران حضور این انجمن در مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت، مجلس و … را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: تفاهمنامه‌هایی در زمینه مددکاری اجتماعی با سازمان‌های مختلف منعقد شده و این امر در استان‌ها نیز انجام می‌شود.

وی به عضویت انجمن مذکور در فدراسیون بین‌المللی مددکاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: جامعه جهانی در آینده از فعالیت‌های جامعه مددکاری اجتماعی ایران مطالب بسیاری می‌شوند.

موسوی چلک در ادامه از رونمایی جلد نخست کتاب «گنجینه» خاطرات و آموخته‌های ۴۸ مددکار اجتماعی ایران در ششم خرداد ماه امسال در همایش انجمن مددکاران اجتماعی کشور خبر داد و بیان کرد: ثبت تجربه‌های موفق و ناموفق مددکاران اجتماعی می‌تواند جنبه آموزشی داشته باشد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران خواستار تعریف جامع مددکاری شد و اظهار کرد: آماده همکاری با افراد دارای ایده در زمینه‌های اجتماعی هستیم.

وی نظم‌پذیری و مسئولیت‌پذیری را نخستین فعالیت مددکاران اجتماعی توصیف کرد و افزود: امور اجتماعی در جامعه مظلوم است.

*برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری در امور اجتماعی اعلام شود

موسوی چلک همچنین با اشاره به برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری در امور مختلف، تصریح کرد: کاندیداها برنامه خود در زمینه مدیریت اجتماعی را اعلام کنند و برای این امور طرح داشته باشند.

این مسئول انجمن مددکاران اجتماعی ایران را غیر سیاسی خواند و بیان کرد: از تمام افرادی که در حوزه اجتماعی برنامه داشته باشند پشتیبانی کرده و دیدگاه خود را بیان می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بروز آسیب‌های اجتماعی منتظر مسئولان نمی‌ماند، خاطرنشان کرد: آمار آسیب‌های اجتماعی نشان دهنده امر مذکور است.

موسوی چلک «نشاط اجتماعی» را شعار امسال انجمن مددکاران اجتماعی ایران نامید و یادآور شد: جایگاه مددکاران اجتماعی در جامعه باید مشخص شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به پیچیده‌تر شدن مسائل اجتماعی در جامعه، اظهار کرد: آینده‌نگری اجتماعی باید در جایگاه ویژه‌ای باشد و با این روند مؤلفه‌های چشم‌انداز ۱۴۰۴ در زمینه اجتماعی در کشور محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به کاهش ۹.۵ درصدی ازدواج در سال ۹۱، افزود: امر مذکور در ۵۰ سال گذشته در کشور بی‌سابقه بوده ضمن اینکه طلاق ۶.۲ درصد در این مدت افزایش داشته است.

موسوی چلک مددکاران را سفیران سلامت جامعه خواند و گفت: مددکاران اجتماعی باید به جایگاهی برسند تا بتوانند در خطرهای اجتماعی ورود کنند.

به گزارش فارس، قرار بود سرود ملی انجمن مددکاران اجتماعی ایران همراه با نماهنگ در مراسم مذکور پخش شود که سرود دیگری به اشتباه پخش شد.

اجرای مراسم تحلیف فارغ‌التحصیلان مددکاری اجتماعی گیلان و تجلیل از مددکاران نمونه استان از جمله برنامه‌های مراسم بود.

منبع: خبرگزاری فارس