یک دانشگاه ایرانی عضو انجمن آموزش مددکاری اجتماعی آسیا-اقیانوسیه شد

یکی از موسسات آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی به عضویت انجمن آموزش مددکاری اجتماعی آسیا اقیانوسیه درآمد.
حامدعلمایی، عضو هیات مدیره و مدیر روابط بین الملل انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اعلام این خبر افزود: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی پیشتازان آیین زندگی به عضویت انجمن آموزش مددکاری اجتماعی آسیا اقیانوسیه- آپاسوئه (APASWE) درآمد تا نخستین مرکز آموزش عالی این حرفه باشد که عضو این سازمان بین المللی شده است.

علمایی با ذکر این که انجمن آموزش یک نهاد منطقه ای جهت ارتقاء کیفیت آموزش مددکاری اجتماعی در قاره ی آسیا و اقیانوسیه است گفت: حدود ۳۰۰ دانشگاه و مرکز آموزش مددکاری اجتماعی در سراسر این قاره عضو انجمن آسیا اقیانوسیه ای آموزش مددکاری اجتماعی هستند.
وی در خصوص اهداف این انجمن منطقه ای افزود: این انجمن غیردولتی بین المللی اهداف متنوعی را دنبال می کند که از جمله می توان به حمایت مالی از طرحهای تحقیقاتی، کنفرانسها و کارگاههای بین المللی در سطح منطقه، مشاوره و کمک رسانی فنی به دانشگاههای عضو جهت طراحی، اجرا و ارزیابی کوریکولوم و برنامه های آموزشی،  تسهیل تبادل استاد و دانشجوی مددکاری اجتماعی در سطح منطقه و انتشار کتب و مجلات علمی در حیطه ی آموزش مددکاری اجتماعی اشاره کرد.

این عضو هیات مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اهمیت این انجمن منطقه ای در  برگزاری همایش دوسالانه ی مددکاری اجتماعی منطقه آسیا اقیانوسیه اذعان نمود: این انجمن یکی از سازمان دهنده های اصلی برگزاری همایش های منطقه ای مددکاری اجتماعی است و به لحاظ علمی، از جایگاه و اهمیت قابل توجهی در حرفه مددکاری اجتماعی در آسیا و اقیانوسیه برخوردار است.

علمایی عضویت در انجمن آپاسوئه را برای موسسات آموزشی ایرانی دارای ارزشمند دانست و با تشویق سایر مراکز علمی و دانشگاهی حوزه مددکاری اجتماعی در کشور به تقویت ارتباط با سازمان های حرفه ای بین المللی اظهار داشت: سالهاست که یکی از دغدغه های مراکز علمی کشور، ضعف محتوا و نیز کمبود ارتباطات با مراکز علمی جهان است در حالیکه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که مددکاران اجتماعی را تربیت می کنند می توانند و باید دامنه ارتباطات خود را به سایر نقاط جهان گسترش دهند. انجمن مددکاران اجتماعی ایران از هیچ گونه کمکی برای این شبکه سازی ها دریغ نخواهد کرد.

علمایی در خصوص مزایای عضویت در این نهاد برای موسسه پیشتازان آیین زندگی گفت: این عضویت مزایای متنوعی دارد ازجمله: حق شرکت در جلسه مجمع عمومی این انجمن که به صورت دو سال یکبار در یکی از کشورهای منطقه برگزار می شود و داشتن حق رای جهت مصوبات این جلسات، امکان درخواست حمایت مالی برای پروژه های تحقیقاتی و آموزشی، امکان شرکت در کلیه فعالیتهای این انجمن از قبیل پژوهشها، انتشارات، تبادل استاد و دانشجو، دریافت تخفیف ویژه برای ثبت مقاله و شرکت در کنفرانسها و سمپوزیومهای علمی منطقه ای، دریافت کمکهای فنی و مشاوره جهت طراحی، اجرا و ارزیابی کوریکولوم و برنامه های آموزشی و بسیاری دیگر.

همچنین به گفته علمایی، مقر انجمن آپاسوئه در کشور ژاپن است و دارای دفتر اجرایی در کشور مالزی می باشد.

موسسه آموزش عالی علمی کاربردی پیشتازان آیین زندگی در تهران مستقر است و از سال ۸۱ در رشته های مختلف از جمله مددکاری اجتماعی دانشجو می پذیرد.