یک کارشناس: آسیب های اجتماعی مدارس را نباید نادیده گرفت

نوجوانی
نوجوان

یک کارشناس آسیب های اجتماعی گفت: نباید با انکار و نادیده گرفتن آسیب های اجتماعی موجود در مدارس، صورت مساله را پاک کرد بلکه باید در این زمینه چاره اندیشی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈمحمدصادق کریمیˈ روز سه شنبه در نشست تخصصی اقدامات پیشگیری از مصرف مواد مخدر که در فرهنگسرای جوان کرمانشاه برگزار شد، بر گسترش حساسیت و برنامه های پیشگیری از مصرف مواد مخدر بویژه در مدارس تاکید کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه، یکی از عوامل پیشگیری از مصرف مواد مخدر را مسایل دینی عنوان کرد و گفت: تحقیقات نشان داده که حتی در امریکا و اروپا پیشگیری عاملی بسیار مهم است که البته باید با آموزش همراه باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه آنگونه که باید و شاید آموزش های فرهنگی و دینی در برخی مدارس بخوبی مدنظر قرار نگرفته و یا نتایج آن مشهود نبوده است.

کریمی تاکید کرد: بنابراین باید متناسب با فرهنگ ها، سطح سنی، نیازها و کمبودهای دانش آموزان در مدارس در زمینه پیشگیری از اعتیاد بیش از پیش گام برداشت.

وی گفت: باید هر چند وقت یکبار نتیجه برنامه ها را بررسی کنیم و در رفع نقایص بکوشیم وگرنه اگر برنامه ای در محدوده زمانی مشخصی کار شد و بعد از آن رها شود، بی فایده است.

این کارشناس آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: باید در آموزش و پرورش طوری عمل شود و آموزش های پیشگیری از اعتیاد صورت گیرد که با دلسوزی هرچه تمامتر باشد، اگر مسوولی با جان و دل به دانش آموزان در این زمینه آموزش دهد مطمئنا می توان شاهد ارتقای صحیح رفتارها در دانش آموزان بود.

وی افزود: تنها نباید به آمار دهی در زمینه پیشگیری از اعتیاد توجه و اکتفا کرد بلکه نهادینه کردن پیشگیری از اعتیاد با تمام توان است که می تواند ارتقای علمی و عملی دانش آموزان را به دنبال داشته باشد.
منبع: خبرگزاری ایرنا